Търговската война взема своя дан и от Apple Inc., показва ново проучване на китайските потребителски нагласи.
Американската компания се срина до №24 в годишния доклад за най-добрите марки в Китай, понижавайки се от 11-о място преди година. През 2017 г., преди да започне търговската война, Apple беше пета в тази класация. Междувременно най-големият местен конкурент на Apple, Huawei Technologies Co., се изкачи с две места нагоре и зае второто място, като е изместен само от китайската услуга за разплащания Alipay.
Разбъркването в класацията е знак за нарастващото предизвикателство, с което се сблъскват американските брандове през втората година от търговската война на Доналд Тръмп с китайския му колега Си Дзинпин. Резултатите от проучването показват, че китайските потребители стават все по-хладни към някои американски марки, особено след като финансовият директор на Huawei Мън Уанжоу бе арестувана в Канада през миналата година по молба на правителството на САЩ.
Тръмп последва това със забрана на продуктите на Huawei, което спомогна за увеличаване на местната подкрепа за компанията, базирана в Шънджън, твърди Джей Миликен, старши партньор в Хонконг на Prophet, консултантската компания, базирана в Сан Франциско, която е провела проучването сред 13 500 китайски потребителите.
„Има много национализъм в тази категория, защото китайските потребители интерпретираха случилото се с Huawei като атака срещу страната", каза той.
Патриотизмът спомогна за възхода и на други китайски марки. Производителят на спортно облекло Li Ning Co. за първи път проби в топ 40, класирайки се на 34-то място, само на две места зад пазарния лидер Nike Inc.
Наречен на своя основател, известната гимнастичка Ли Нинг, марката се възползва от националистическите настроения на много китайски потребители с пускането през миналата година на колекция на Седмицата на модата в Ню Йорк, в която бяха използвани националните цветове на Китай червено и жълто.
Тази година само две американски имена влизат в първата десетка - Android е трети, а Intel – на девето място. За сравнение – в проучването през 2017 година имаше 5 американски бранда.
За разлика от Apple, Android и Intel не трябва да се притесняват от това дали потребителите няма да се врекат във вярност на местните конкуренти, казва Миликен. Според него това обяснява защо те успяват да останат на високо място в класацията.
„Някои западни марки са толкова интегрирани в живота на китайските потребители, че почти са предразположени да не губят релевантност“, каза той. „Няма китайски алтернативи, така че тези брандове остават супер защитени.“
Геополитическото напрежение не е единственият проблем, с който Apple се сблъсква в Китай, най-големият му пазар след този в САЩ.
Докато Пекин се стреми да превърне страната в лидер при въвеждането на високоскоростните 5G мрежи, телефоните на Apple, дори новообявеният iPhone 11, не поддържат този най-нов стандарт за безжична връзка.
Проучването, което се провежда ежегодно, изисква китайските потребители в големите градове да класират 258 марки в 27 категории.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони