Това бе брилянтен дебют: В началото на сесията в сряда акциите на Snowflake струват над 250 щатски долара - и по този начин значително повече, отколкото инвеститорите бяха очаквали. В понеделник, два дни преди пускането на книжата, софтуерната компания дори беше коригирала очакваната продажна цена на акциите с около 30% нагоре - от стойността на 8 септември от 75 долара до 85 долара до диапазона от 100 до 110 долара.
В крайна сметка първите акционери трябваше да платят дори 120 долара за всяка от 28-те милиона акции, които бяха продадени. И след това курсът се изкачваше и продължаваше да се катери нагоре. При курс от 290 долара за акция калифорнийската платформа за данни в облака се оценява на над 80 млрд. долара. Първоначалната цена от 245 долара беше повече от два пъти цената на емисията от 120 долара, а в крайна сметка акциите приключиха сесията на ниво от малко под 254 долара - ръст от 166% за един ден. С приходи от около 3,4 милиарда долара от капиталовия пазар това е най-голямото IPO на софтуерна компания до момента.
Това прави Snowflake, по-рано по-малко известна фирма със седалище в Сан Матео, Калифорния, по-ценна от Uber Technologies Inc., Dell Technologies Inc. и General Motors Co., показват данни, събрани от Bloomberg.
Това е и второто по големина първично предлагане след напълно неуспешното IPO на Uber през 2019 г., при което инвеститорите вложиха 8,1 милиарда долара в посредника на транспортни споделени услуги. Второто по големина IPO на софтуерна компания беше на облачната компания VMware през 2007 г. с обем от около 1 млрд. долара, изчислява Bloomberg.
“Дотук - добре", каза в интервю за Bloomberg главният изпълнителен директор на Snowflake Франк Слоутман. „IPO-то за нас е крайъгълен камък по пътя. То не е крайна точка. Трябваше да направим това по редица причини, особено за да повишим статута на компанията на пазара”.
Слоутман пояснява, че е прекарал една година в разговор с институционални инвеститори за подкрепата на Snowflake и сега се надява, че те ще поддържат големите си дялове за поне пет до 10 години. Той искал акционери, които не търсят просто „инерция“, добавя мениджърът.
Snowflake е отличен пример за новия свят на облачните изчисления. Компанията, основана през 2012 г., е рядък конкурент на Amazon.com Inc. като доставчик на технология за съхранение на данни, която компилира информация от различни системи, така че клиентите да могат да я анализират заедно на едно и също място. Стартъпът предлага абонаментна платформа („Software as a Service“) за запазване, управление и анализ на гигантски количества данни в интернет, с други думи - в облака. Това могат да бъдат собствени данни, но също и данни, които са „наети“, само за да бъдат анализирани заедно със собствени за клиента данни.
Адресираният пазар за компании като Snowflake се изчислява на около 80 млрд. долара в средносрочен план.
Компанията от Сан Матео, Калифорния, може да се похвали с изтъкнати инвеститори: Марк Беньоф, съосновател на облачния гигант Salesforce.com, и инвеститорът звезда Уорън Бъфет (Berkshire Hathaway) са поели ангажимент да купят по 250 млн. акции на цената на IPO-то чрез частна емисия. Berkshire Hathaway купува допълнителни четири милиона акции, които бившият изпълнителен директор на Snowflake Боб Мулия е искал да продаде.
През фискалната година, приключила на 31 януари, приходите на Snowflake са нараснали със 174% на годишна база до 264,7 милиона долара, съобщиха от компанията. За шестмесечието, приключило на 31 юли, приходите възлизат на 242 млн. щатски долара, което е 133% увеличение спрямо същия период на предходната година. Въпреки това дружеството работи на загуба, като тя почти се е удвои през миналата година, достигайки 350 млн. долара.
Листването се ръководeше от Goldman Sachs Group и Morgan Stanley.
А Wall Street очаква още технологични IPO-та. Следващото, което се очаква, е IPO на Unity, която прави успешна операционна система за онлайн и мултиплейър видео игри. Подобно на Snowflake, Sumo Logic пък е от сектора на облачните изчисления и данни и също е напът да стане публична компания.
И двамата новаци имат обем на емисиите под 1 милиард долара. IPO-то на компанията за анализ на данни Palantir също се очаква с нетърпение, но неговата дата все още не е определена. Очаква се това да се случи в края на септември.


Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Мъж е в болница след побой от 73-годишен в Казанлък
ЕК глоби Х, социалната мрежа нарушавала правилата за прозрачност
преди 5 години Акулата Бъфет и онзи тарикат Бениоф вързаха страшен номер. За секунди да спечелиш близо 1 млрд. не е никак зле. Първо казваш 75$, после 95$, след това обявяваш 110$ и накрая 120$ преди самото IPO. Обаче при самото отваряне държиш всички матрьошки при теб и чакаш купувачите да дадат максимална цена - 255$ и чак тогава продаваш. Сега инвеститорите ще чакат декември и ще стискат акциите, докато не се пусне новият транш. Тези инвеститори според мен и хал хабер си нямат какво точно представлява Snowflake. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години По-точно - много излишни хартийки в инвеститорите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години биг дата и облак... класическа комбинация за борсови балъци :))) нещо като пет жии.изтарикатиха се тия програмистчета, ей! отговор Сигнализирай за неуместен коментар