IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Конкурентът на Spotify Deezer бе оценен на около 1,1 млрд. долара

Френската услуга за стрийминг на музика се слива с дружество със специална цел за придобиване, като се стреми да стане публична компания

10:08 | 19.04.22 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg</em></p>

Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Френската услуга за стрийминг на музика Deezer се слива с дружество със специална цел за придобиване (SPAC) и се стреми да излезе на борсата при оценка от 1,05 млрд. евро или около 1,13 млрд. долара, съобщиха компаниите.

Базираният в Париж конкурент на Spotify Technology SA и други музикални стрийминг платформи има 9,6 млн. абонати и е генерирал приходи от 400 млн. евро през 2021 г., се казва в изявлението на Deezer. Услугата за стрийминг на музика предлага на слушателите каталог от над 90 млн. песни, както и подкастове, аудиокниги и радиоканали, пише Wall Street Journal.

Основана през 2007 г., Deezer се слива с регистрираната в Париж I2PO SA . Фирмата е т.нар. blank-check компания, подкрепена от френското семейство Пино, контролиращ акционер на Kering, собственик на Gucci, както и от банкера от Centerview Partners Матийо Пигас. Компанията се ръководи от бившия изпълнителен директор на WarnerMedia Айрис Кноблох. 

През миналата седмица Wall Street Journal съобщи, че двете страни са близо до сделка.

Сделката е най-новата индикация за апетита на инвеститорите към музикалната индустрия, която е в подем през последните години, стимулирана от стрийминга. Като цяло приходите на световната музикална индустрия са нараснали с 18,5% през миналата година - над два пъти повече от средния темп за предходните четири години, сочат данни на Международната федерация на фонографската индустрия.

Deezer, подобно на някои свои конкуренти, генерира приходи от реклама в безплатната си услуга, както и от премиум абонаментната си услуга.

Сред предизвикателствата пред концерна е силната конкуренция от страна на подобни услуги - като Apple Music и Amazon.com Inc., които се възползват от по-големия си мащаб и алтернативните източници на приходи, позволяващи на тези технологични гиганти да поддържат ниски цени спрямо своите конкуренти.

Големите музикални лейбъли, които лицензират песни за стрийминг платформи, също се опитаха да се възползват от популярността на стрийминга през последните години. Warner Music излезе на борсата през 2020 г., а Universal Music Group NV стана публична компания през миналата година.

Deezer има променлив успех в капитализирането на този бум. По-рано компанията се отказа от плановете си за първично публично предлагане през 2015 г., след като отливът на активните слушатели в интернет радиооператора Pandora Media Inc. предизвика опасения за перспективите пред стрийминг услугите. Впоследствие Pandora беше придобита през 2018 г. от Sirius XM Holdings Inc. за 3 млрд. долара.

Оценката на SPAC сделката на Deezer не е и много по-висока от тази, при която инвеститорите оцениха Deezer през 2018 г., когато тя набра 160 млн. евро, оценявайки я на 1 млрд. евро. Сред най-големите предизвикателства пред Deezer е силната конкуренция от страна на Spotify, както и на Apple Music на Apple Inc. и Amazon.com Inc.

В края на юни миналата година Deezer е имала около 2% дял от световния пазар за стрийминг на музика, измерен по брой абонати, според Midia, доставчик на данни. Spotify е начело с 31% дял, следван от 15% за Apple Music и 13% за Amazon Music.

Двата най-големи пазара на Deezer са Франция, където тя има 29% пазарен дял, и Бразилия, където държи 17% от пазара. Френската технологична фирма обикновено сключва партньорства с медийни или телекомуникационни групи, за да навлезе на нови пазари, и води разговори за разширяване на дейността си в САЩ, каза наскоро Кноблох.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:07 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още