IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Променя ли вкусовете на потребителите българската национална кухня

Какви са възможностите за кулинарен туризъм в България, коментират шеф Ради Стамболов и Георги Дучев

13:50 | 17.05.24 г.
Снимка: unsplash.com
Снимка: unsplash.com

В хотелите трябва да се отдели една зона с табела “Bulgarian breakfast”, където да се предлага изключително българска кухня като баница, сушени колбаси, сирена. Тази инициатива „Българска закуска“ обаче трябва да дойде от хотелиерския бизнес, тъй като първото хранене на туристите в България е закуската в хотела. Това мнение изразиха в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria шеф Ради Стамболов, сладкар и шоколатиер, и Георги Дучев, изпълнителен директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели.

„Авторският поглед на готвачите може да разчупи българската кулинария по един разкошен начин, за да бъде презентирана наново“, заяви шеф Стамболов в коментар в каква посока са били дискусиите на събитието „Food & Beverage Forum 2024”. Сред основните теми на форума е как да се превърне България в гурме дестинация.

„Кухнята е културно наследство и ние както показваме на света Панагюрското златно съкровище, така трябва да покажем и нашата кухня. Ние сме малко срамежливи по отношение на това да покажем, да се похвалим с хубавата храна, която готвим и в която имаме традиции, макар и за 45 години малко, бих казал, позамъглени“, коментира Георги Дучев. Според него трябва да има държавна политика и Министерството на земеделието и храните да се намеси, но смята, че инициативата вече е подета от бизнеса, и най-вече от хотелите.

Относно тенденциите в кулинарията, шеф Стамболов отбеляза, че готвачите вече готвят все по-бавно – дълго време и на ниска температура, каквито са изискванията за здравословна храна.

„Това са хората, които правят най-дългите процеси – ферментации от добре забравена технология, с която нашите баби са ферментирали зелето си и туршиите преди време, посочи той и отбеляза, че в момента все повече и повече тази технология навлиза в кулинарията. – Това са всички тези по-здравословни или по-щадящи хората като храна тенденции“.

По думите му приготвянето на храна в по-големи количества от професионални готвачи в по-големи размери е неизбежно поради голямата липса на кадри и подчерта, че това е алтернатива – да се използва бавно приготвената храна – замразена или охладена. „Тя е точно толкова хубава, колкото и прясно сготвената храна, просто има друга методология. Много компании започнаха да я приготвят, особено при аll Inclusive в хотелите. Тя е алтернатива на прясно сготвена храна, обясни шеф Стамболов как се поддържа качеството на храната по хотелите. – Нямаме време да подготвим кадри, да обучим кадри и затова индустрията се намесва много бързо в тази кулинарна ниша“.

Какви са водещите тенденции в бизнеса с храни и напитки? Могат ли хората да станат шеф готвачи с индустриално приготвена храна? Ориентира ли се новото поколение хотелиери към традициите при предлагане на български ястия и напитки? Защо хората се интересуват от хубавата храна, не от звездите на Michelin на заведенията? Има ли карта на българската баница? Харесват ли японците боза и айрян?

Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:51 | 17.05.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Туризъм виж още

Коментари

Финанси виж още