Представете си, че пътувате в капсула през дълга тръба, плаваща върху магнитни полета. И това при скорост от 700 км/ч. Според нидерландската компания Hardt Hyperloop тази потенциална нова форма на масов транспорт е все по-близо до реализация, пише Euronews.
Hyperloop е вакуумна тръба, в която пътнически капсули могат да се движат с изключителна скорост благодарение на намаленото налягане.
Това е идея, върху която работят много инженери по целия свят, откакто Илон Мъск я предложи преди повече от десетилетие. Шефът на Tesla и SpaceX заяви, че тя може да превозва пътници по почти 645-километровото разстояние между Лос Анджелис и Сан Франциско за 30 минути.
Досега никой в света не е успял да я комерсиализира.
Нидерландският разработчик Hardt обаче твърди, че е постигнал значителни подобрения през последните 12 месеца.
Миналата година скоростта е била 30 км/ч. Тази година инженерите успешно са я увеличили до 85 км/ч, достигайки максималната възможна скорост в тестовата тръба.
„Проведохме много тестове, над 700 тестови пробега, подобрихме тестовата си платформа, намалихме теглото с над 45% и увеличихме капацитета за повдигане с над 20%“, казва Роел ван де Пас, управляващ директор на Hardt Hyperloop.
„Увеличихме тягата, така че капацитетът за ускорение е с около 50% по-голям, и постигнахме скорости, които са с 200% по-високи от преди“, добавя Ван де Пас.
В крайна сметка целта им е капсулите да се движат по тръбите със скорост до 700 км/ч, което потенциално ще съкрати времето за пътуване между Амстердам и Париж до 45 минути.
„Това ще промени обществото, начина на живот и начина на работа“, заяви Кеес Марк, управляващ директор на European Hyperloop Centre.
„От друга страна, устойчивостта е един от основните въпроси, като също доказахме в тестовете, че можете да транспортирате с много ниска консумация на енергия“, добавя Марк.
Най-дългата тестова писта в Европа
Европейският център Hyperloop във Веендам, североизточна Нидерландия, разполага с 420-метрова тестова тръба, която е най-дългата тестова писта за Hyperloop в Европа.
Тя се състои от 34 отделни секции, повечето с диаметър 2,5 метра.
Вакуумна помпа изсмуква въздуха, за да свали вътрешното налягане, което намалява съпротивлението и позволява на капсулите да се движат с висока скорост.
Марк добавя, че този топ задвижване е по-ефективен от кратките полети, високоскоростните влакове и товарните камиони, но ще изисква значителни инвестиции в инфраструктура.
Изграждането му обаче изисква значителни инвестиции в инфраструктура. Според нидерландския разработчик достигането на това ниво на технологично развитие не е било лесно.
Hardt се надява да проведе първия тест с пътници на борда до 2030 г.
„Пренасочваме вниманието си и от по-фундаменталните въпроси към по-комерсиалните въпроси, като се уверяваме, че тези технологии не са подходящи само от техническа гледна точка“, казва Роел ван де Пас.
„Но те също така са оптимизирани за комерсиална приложимост и сертифицирани продукти, с които ние с вас можем да пътуваме като истински пътници. Това е следващият план“.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано