Въпреки че много търговски партньори, които водят спорове с администрацията на американския президент Доналд Тръмп, не мога да се борят с най-голямата икономика в света, те все пак могат да нанесат болезнени удари. Само погледнете Илон Мъск – лидер на производителя на електромобили Tesla за 1,2 трлн. долара и достигащата 350 млрд. долара SpaceX, както и дясна ръка на Белия дом. Случващото се в момента прави компаниите му примамлива цел, пише Робърт Кайран в коментар за Ройтерс.
Този риск стана по-ясен на фона на спора в последния момент за предложените 25-процентни мита върху мексикански и канадски стоки. След като издаде укази за повишаване на митата на 1 февруари, Тръмп ги оттегли дни по-късно, обявявайки, че им дава едномесечна пауза. Канада обаче даде поглед към потенциален ответен удар.
Политиците веднага фиксираха Мъск. Премиерът на провинция Онтарио Дъг Форд заяви, че ще прекрати договор за 68 млн. долара със Starlink, сателитната телекомуникационна услуга на SpaceX. Кристия Фрийланд, член на канадския парламент, която се стреми да стане министър-председател, коментира пред Canadian Press, че трябва да има 100% мито върху колите на Tesla. Плановете за подобен ответен удар бяха спрени, поне до следващия спор.
Това е очевиден начин да се подкопае желанието на САЩ за търговска война. Мъск дари около 250 млн. долара за преизбирането на Тръмп, а усилията му за намаляване на разходите през Службата за правителствена ефективност се развиват бързо, въпреки заплахата от множество кризи.
Покачващите се оценки подсилват уязвимостта. Tesla се оценява на 11 пъти очакваните си приходи за 2025 г. въпреки свиването на приходите ѝ от продажби, особено на пазари, където субсидиите приключиха. Това показва нейната чувствителност към промени в политиката. Освен това инвеститорите очакват големи ползи от връзката на компанията с Белия дом. В резултат на това цената на акциите на компанията скочи с над 50% от деня преди президентските избори в САЩ. Като правителствен подизпълнител, който е подчинен на множество регулации, SpaceX може да спечели по подобен начин.
И все пак и двете компании са силно зависими от продажбите си на други места. Канадското население купува повече електромобили от това в САЩ. Други страни, като Китай, носят по-големи поръчки. Азиатската държава отговаря за около 20% от продажбите на Tesla за миналата година.
Оценката на частната SpaceX е 350 млрд. долара и зависи от нейната капиталоемка услуга Starlink. Това означава, че след като изплати разходите си, всяка допълнителна продажба става много по-изгодна. Изследователската услуга Quilty Space оценява, че компанията е генерирала 3,8 млрд. долара печалба преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация (EBITDA) миналата година, при 6,6 млрд. долара приходи от продажби. Канада обхваща над 10% от клиентите ѝ, според TMF Associates. Елиминирането на тези продажби може да засегне още по-голям дял от печалбата.
Инвеститорите предполагат, че позицията на Мъск ще доведе до значителна промяна в стойността на неговите компании. Проблемът е, че те забравят, че тази промяна може да бъде негативна.
преди 1 месец Хахахаха Мечти и *** на глобалистите.Илон има пълен монопол върху сателитния интернет и комерсиалните полети до космоса.С Екс и пълен и независим директен медиен канал за новини, който скоро ще има и възможност за парични преводи.Канада, пък и която и да е либерастка дупка пипне ли Мъск, Тръмп ще ги смачка икономически.Гледайте скоро какво ще се случи на Бразилия, след като цялото правителство на САЩ се попълни, въпреки шиканиранията от демократите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар