Investor Media Group бележи няколко големи годишнини през 2025 г. Какви са постиженията на медийната група досега, как се изграждат качествени бизнес медии и какви са плановете за бъдещото ѝ развитие – разговаряме с Виктория Миткова, изпълнителен директор на Investor Media Group.
- Г-жо Миткова, тази година Investor Media Group отбелязва няколко важни годишнини. Една от тях е 10-ата годишнина на Bloomberg TV Bulgaria – единствената бизнес телевизия в България. Други бизнес телевизии у нас не постигнаха подобен успех. Каква е тайната на Bloomberg TV Bulgaria?
- Няма универсална тайна за успех – ако имаше, всички щяхa да сa открили формулата. Вярвам, че ключът е в последователността, постоянните усилия, адаптивността и смелостта да бъдеш иноватор.
Важно е не само как открихме своята аудитория, но и как тя ни се довери. 10 години може да не изглеждат много, но в медийната индустрия това е ясен знак за устойчивост и качество. Bloomberg TV Bulgaria се наложи като доверен източник на бизнес и финансови новини, защото е единствената платформа и място в телевизионния ефир у нас, където финансово-икономическата общност може да получи толкова актуални и професионално подготвени новини и анализи както за България, така и на международно ниво – и то директно от офисите на Bloomberg в света.
Също така, не трябва да забравяме и нещо важно, което ни прави уникални и до голяма степен има роля за успеха на телевизията - Investor Media Group има сериозен опит в изграждането на качествени бизнес медии. Вие в Investor.bg сте точно такъв пример – най-утвърденият финансов сайт в България, който и до ден днешен е еталон за качество. Националната политематична телевизия Bulgaria ON AIR, която днес предлага разнообразна програма с много актуални и публицистични предавания и развлекателно съдържание, първоначално стартира с бизнес профил.
Разширихме партньорството си с Bloomberg L.P. и вече от няколко години издаваме ексклузивно за България едно от най-авторитетните международни бизнес списания – българската версия на Bloomberg Businessweek. Доказахме, че разполагаме с нужния ресурс, екип от доказани професионалисти и дълбоко разбиране на бизнес средата, за да може Bloomberg TV Bulgaria да е телевизията, която бизнесът гледа днес.
- Кои са най-значимите постижения на Bloomberg TV Bulgaria през тези 10 години?
- През тези години постигнахме много важни неща. Стартирахме с амбицията да предоставим най-доброто в бизнес новините. Организирахме първата си бизнес конференция The Next Big Thing още през 2016 г., създадохме успешни телевизионни формати и първия реалити проект за предприемачество у нас – „Дръзките“. Заедно с Bulgaria ON AIR създадохме успешната финансово-икономическа конференция “Инфлацията: Уравнения и решения”. В същото време всяка година Bloomberg TV Bulgaria организира серия от специални мултиплатформени проекти, които се отличават с визионерство и експертност – тази година те се провеждат под името Talk 25.
Разказвайки за всички тези проекти, си давам сметка, че няма само едно или две значими постижения. Днес всичко, което се случва по световните пазари, ни засяга пряко, затова и ролята на Bloomberg TV Bulgaria е изключително отговорна и сериозна – ние даваме контекст. Хората от реалната икономика у нас намират трибуна именно в нашите студиа – разказват историите си, споделят предизвикателствата си. Така всеки ден представяме обективната картина на бизнеса, учим хората как да четат и слушат пазарите.
Най-хубавото е, че в студиата ни все по-често виждаме млади хора с предприемачески дух и иновативни идеи. В крайна сметка, предприемачеството движи икономиката напред, а една от най-важните роли на Bloomberg TV Bulgaria е да подкрепя и насърчава този процес. Затова и сме дълбоко въвлечени и инвестираме в развитието на различни предприемачески проекти като “Дръзките и “Вдъхновяващите 5”. Реализацията им също бих посочила като важно постижение.


Виктория Миткова е изпълнителен директор на Investor Media Group, която включва телевизиите Bulgaria ON AIR, Bloomberg TV Bulgaria, над 20 онлайн платформи, сред които Investor.bg, Dnes.bg, Imoti.net, Puls.bg, Az-jenata.bg и други, радио Bulgaria ON AIR, радио Антена, бордовите списания Bulgaria ON AIR, Go ON AIR, Investor Digest и списание по световния лиценз на Bloomberg – Bloomberg Businessweek Bg.
Член е на УС на Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори, както и на Настоятелството на Висшето училище по застраховане и финанси. Управител е на рекламна агенция Brand New Ideas.

- Разкажете малко повече за работата си със световната компания Bloomberg през изминалите 10 години. След като вече списанието Bloomberg Businessweek Bg вече повече от 3 години е на пазара, планирате ли старта на още нови медии под лиценза на Bloomberg?
- Bloomberg Businessweek Bg по чудесен начин допълни портфолиото на медийната ни група и съм щастлива, че много бързо успя да се наложи и у нас. За момента не планираме създаването на нови медии съвместно с Bloomberg L.P., но постоянно надграждаме програмата на телевизията с нови предавания и документални поредици. Активно си сътрудничим чрез обмен на съдържание и работим заедно по различни проекти. Имаме ексклузивен достъп до продукции и данни, до които никой друг в страната няма.
От началото на годината, например, започнахме да излъчваме една от най-знаковите разследващи поредици на Bloomberg – Bloomberg Investigates. Всеки ден водещи личности от световната икономика са в ефира ни, а благодарение на терминалите на Bloomberg успяваме да предложим на зрителите нещо много важно – журналистика, базирана на данни, благодарение на която даваме контекст на събитията. А контекстът е нещо много важно - контекстът променя всичко! Неслучайно това ще е и основното послание, с което Bloomberg TV Bulgaria ще посрещне 10-ия си рожден ден. Работим и върху други интересни проекти, с които ще отбележим юбилея на телевизията, но повече за тях ще разберете през втората половина на годината.
- Междувременно 2025 година започна с още един голям юбилей за един от сайтовете в медийната група – 25 години Imoti.net. Малко сайтове, стартирали преди толкова години, все още съществуват, камо ли да продължават да задават тенденциите в сектора. Каква е тайната на този успех?
- През 2025 г. безспорно празнуваме големи годишнини. За четвърт век Imoti.net не просто се утвърди като порталът за недвижими имоти, а се превърна в активен участник в развитието на целия сектор. Именно това според мен има водеща роля в превръщането на Imoti.net в най-надеждната платформа за недвижими имоти у нас. Колегите не просто следят да няма фалшиви обяви, а цялостно работят за изсветляване на пазара на имоти, насърчаване на добрите практики и създаване на конструктивен диалог между професионалистите в бранша.
Вече 10 години организираме национални бизнес дискусии и годишни награди с Imoti.net, чиято социална мисия е точно такава – да повиши доверието и компетенциите на специалистите в сектора и да помогне на потребителите, които търсят своя дом. Тази година голямата ни церемония по награждаване на най-добрите в недвижимите имоти Real Estate Business Forums&Awards ще се проведе в началото на юни, като екипът на Imoti.net е планирал бизнес дискусии в 7 града в страната до края на годината - София, Пловдив, Варна, Бургас и други. Фактът, че тези инициативи се радват на широк отзвук, е най-голямото доказателство за стойността, която създаваме.
- Как ще запазите водещата позиция на Imoti.net? Разработвате ли нови функционалности?
- Да, иновациите са в основата на развитието ни. Вече представихме някои ключови нововъведения, сред които функциите „Имоти около мен“ и „Промени дизайна“. „Имоти около мен“ позволява на потребителите лесно да откриват обяви в радиус от 1000 метра от тяхното местоположение, което значително улеснява процеса на търсене.
Функцията „Промени дизайна“ е уникална за България и първа по рода си в световен мащаб, интегрирана в платформа за недвижими имоти. Използвайки изкуствен интелект, тя позволява на потребителите да визуализират интериора и екстериора на имоти в над 40 различни стила. В момента тя е налична за първите снимки на жилищни имоти за продажба и ние работим върху разширяване на възможностите ѝ.
- Отбелязахте и друга важна годишнина – 20 години от първото първично публично предлагане на акции в България, което беше именно на „Инвестор.БГ“. Какво носи публичният статут на една медийна компания?
- Действително това беше един изключително важен момент в развитието на медийната група, защото говори за един добър пример. Публичният статут е доказателство за прозрачност и устойчивост. Той изисква високи стандарти на работа и постоянна отговорност към аудиторията, инвеститорите и партньорите. Вярвам, че именно тази прозрачност и постоянния ни ангажимент към професионализъм и обективност в поднасянето на информацията е в основата на доверието към нас. Доверието не се дава даром – то се печели с години работа, професионализъм и принципност.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев/Investor Media Group
- Новинарският сайт Dnes.bg има нов дизайн. Какви са подобренията и планирате ли редизайн на други сайтове?
- Новият облик на Dnes.bg е резултат от задълбочен анализ на нуждите на потребителите. Вложихме усилия не просто да направим дизайна по-модерен, а да оптимизираме потребителското преживяване – по-лесен достъп до новините, по-добра визуализация и по-интуитивна навигация. Всичко това, за да може потребителите да научават първи и най-бързо новините именно от Dnes.bg.
Поетапно успяхме да направим редизайн и да обновим по-голямата част от дигиталното ни портфолио от медии. С нови, много модерни и елегантни визии и подобрени функционалности са женските ни медии Az-jenata.bg и Tialoto.bg. С редизайн и много други инициативи отбелязахме и 20-ата годишнина от създаването на Investor.bg, с нов по-интуитивен облик е и спортният ни сайт Gol.bg. Планираме още подобрения и на други сайтове от групата, за да предложим на нашите читатели още по-качествена и ангажираща онлайн среда. В момента например работим по обновяването на сайтовете на двете ни телевизии, както и на медиите ни за бойни спортове boec.bg и boec.com.
Извън редизайните на сайтовете, обогатихме дигиталното си портфолио с още един сайт – Megavselena.bg, а също така разширихме медийните си канали, придобивайки второ радио – радио Антена. Така смело мога да кажа, че покриваме възможно най-широкия спектър от теми, съдържание и канали, чрез които да достигнем до всеки потребител.
- Какви нови събития и инициативи можем да очакваме от Investor Media Group тази година?
През 2025 г. Investor Media Group отново ще бъде домакин на ключови бизнес събития, които събират лидери, експерти и иноватори от различни индустрии. Започнахме още през март с Energy of Tomorrow, където беше поставено на фокус бъдещето на енергетиката и устойчивите решения. През май предстои банковата ни конференция Banking Today, а за семействата сме подготвили Day Off: Family Time – забавен ден за малки и големи.
След това през юни идват Tech of Tomorrow – място за най-новите технологии, които променят бизнеса, както и церемонията за най-добрите в сектора на недвижимите имоти Real Estate Awards. През ноември предстои и най-голямото събитие в календара ни - Investor Finance Forum, който вече 14 години е водещото събитие за инвестиции и финанси. През есента предстои и предприемаческият конкурс Founders Today, където ще дадем сцена на новаторите и стартъп общността.
Освен тези събития, и двете ни телевизии – Bloomberg TV Bulgaria и Bulgaria ON AIR, ще продължат да развиват специалните си мултиплатформени проекти “Бъдещето” и “Talk 25”.
- Използвате ли и какви технологии с изкуствен интелект (AI) в групата? Очаквате ли AI да промени начина, по който работят журналистите и всички служители, свързани със създаването на медийния продукт, и по какъв начин?
- Изкуственият интелект предлага множество възможности за медиите, включително автоматизация на рутинни задачи, персонализиране на съдържанието и анализ на големи обеми данни. Вярвам, че той може да трансформира журналистиката, като освободи време за журналистите да се фокусират върху задълбочени анализи и разследвания, докато рутинните задачи бъдат автоматизирани.
Въпреки това съществуват и рискове, като разпространение на дезинформация и етични предизвикателства. Вече са налице и първите такива, затова съм категорична, че всички в медийния сектор трябва проактивно да работим, за да гарантираме, че медийната среда ще остане сигурно място, където хората да получават своята информация. Важно е медиите да използват AI отговорно и прозрачно - това правим и ние.
В Investor Media Group активно интегрираме AI технологии в различни аспекти. Използваме AI за анализ на потребителското поведение, препоръки за съдържание и оптимизация на рекламни кампании. През миналата година дори пуснахме в ефир първия телевизионен AI водещ в България. Той е ко-водещ в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR и всяка седмица има своя рубрика, в която представя последните новини за технологии и AI. Разбира се, зад неговия образ и всичко, което представя, стои реалният журналистически труд на продуцентите на сутрешния ни блок, които са изключителни професионалисти и проверяват всеки един факт и информация, преди тя да достигне до зрителите. В този смисъл още веднъж препотвърждавам тезата си, че AI може да бъде един добър инструмент, но човешкият фактор в журналистиката ще продължи да бъде най-важен – той е незаменим и крайно необходим.
- Достатъчно подготвени ли са служителите за работа с AI? Планирате ли обучения в тази област?
Към момента не бих казала, че като цяло браншът е добре подготвен за работа с AI – и това трябва бързо да се промени. Виждам индикации в тази посока, което е чудесен сигнал. Ангажиментът на всички нас, които сме част от медийната индустрия, е да осигурим една сигурна и надеждна информационна среда и приветствам всяка стъпка в тази посока.
Както и вие в Investor.bg знаете, при нас интеграцията с AI вече започна и с развитие на процесите ще предложим и нужните обучения за служителите, които са ангажирани в тези процеси. Важно е възможно най-голяма част от екипите да са запознати с най-новите технологии и практики в областта и не просто да ги използваме, но да следим, контролираме и изискваме етичното им използване.
- Какво сочат Вашите наблюдения - как се променя медийното потребление през годините? Какви бъдещи тенденции очаквате в тази посока?
- Аудиторията ще продължи да търси качествено съдържание, достъпно по всяко време и от всяко устройство. Тази база вече се надгражда с подобряване на потребителското преживяване с помощта на AI инструменти. Видео съдържанието и подкастите ще продължат да набират популярност. Ние самите също развиваме активно подкаст формати, а точно в началото на годината сложихме началото и на специален социален видеопроект на Az-jenata.bg – видеокастът за емоционално и психично здраве “Да си поговорим”.
В бъдеще очаквам да се очертаят и други две ключови тенденции, които ще определят посоката на индустрията – засилващата се роля на AI и развитието и предлагането на персонализирано и интерактивно съдържание. Именно това персонализирано съдържание, както и интерактивността, ще бъдат критични за привличането и задържането на аудиторията. Потребителите вече не искат да бъдат пасивни получатели на информация, а търсят съдържание, което е съобразено с техните лични интереси и с което да могат да взаимодействат. Паралелно с това очаквам AI да започне да играе още по-важна роля не само в анализа на данни, но и в автоматизацията на редакционните процеси. Това ще позволи не само по-висока ефективност, но и създаване на персонализирано съдържание, което отговаря на специфичните нужди на аудиторията.
- Лично Вие как се информирате? Кой е предпочитаният от Вас канал? Постоянно ли следите новините?
Лично аз се информирам чрез комбинация от традиционни и дигитални медии – основно през мобилни устройства или таблет. Редовно следя водещи новинарски сайтове, специализирани издания и социални медии. Моето персонално предпочитание за бизнес и финансови новини сте вие – Investor.bg, както и Bloomberg TV Bulgaria. Ако искам бързо да разбера какво се случва в страната – отварям Dnes.bg, а за качествена публицистика и анализ на обществено-политическата ситуацията у нас - пускам Bulgaria ON AIR. Следя всички големи международни медии като BBC, CNN, Bloomberg и много други.