За повечето инвеститори долната линия (която бележи печалба или загуба за компанията, бел. ред.) е всичко, което има значение. Но тази линия може скоро да тръгне надолу.
По време на предишните скорошни тарифни сътресения инвеститорите можеха да се успокоят с факта, че корпоративните печалби са силни. Сега, когато картината с митата се помрачава, защото реципрочните ставки са по-високи от очакваното и повишават страховете от рецесия, печалбите изглежда са следващата стена, която ще се срути, пише MarketWatch.
Като използват математически похвати за отчитане на подхранваните от митата увеличения на разходите и загубата на чуждестранни продажби, анализаторите на Bank of America изчисляват, че ако „търговските партньори реагират с еднаква ответна сила, реципрочните мита биха могли да ударят текущия оперативен доход на компаниите от S&P 500 с 32%“. „Само инфлацията на разходите за внос без ответни мерки се оценява на удар от 5%“, посочват икономистите.
Спад на печалбите на акция с между 5% и 35% е тревожен дори ако е в долния край на диапазона, според оценката на Bank of America. Широкият диапазон, който отразява дълбоката несигурност около плана на Вашингтон за митата, е още по-изнервящ.
Прогнозите за печалбите предоставяха известна утеха срещу неизвестното. Сега същите числа изглежда, че ще се влошат.
„Печалбите досега бяха стабилни в тази буря от сътресения на фондовия пазар“, пише Джим Полсън от Paulsen Perspectives. Той обаче предупреждава, че освен актуализацията на митата, има още няколко индикатора, които предполагат, че разочарования от печалбите биха могли да влошат корекцията на пазарите.
Все по-мътната картина на заетостта е първият такъв фактор. Безработицата се покачва от месеци, от 3,4% миналия април до 4,1% през февруари, а броят на американците, които казват, че има много работни места, намалява през последните две години. В продължение на почти половин век всеки път, когато този барометър за наличност на работни места намалява значително, печалбата на акция на компаниите от S&P 500 претърпява рязък спад.
Това съвпада с вероятността компаниите да спрат да наемат нов персонал, тъй като стават все по-загрижени за печалбите, отбелязва Полсън. Освен това съотношението капиталови разходи/процент на безработица е водещ индикатор за всяко голямо забавяне или срив на S&P 500 EPS от 1992 г. насам, включително на тези от началото на 1990 г., 2000-2002 г., 2007-2009 г., 2016-2017 г., 2020 г. и 2022 г. Можете ли да познаете в каква посока се движи този индикатор в последно време?
Други предупреждения идват от компаниите. „До края на миналата есен компаниите бяха предимно уверени в своите перспективи за печалби“, посочва Полсън. „От миналия октомври делът на американските компании, отчитащи по-високи или непроменени перспективи за печалба спрямо консенсуса на Уолстрийт, се влошава постоянно и значително“, добавя той.
Проучването сред главните изпълнителни директори на Chief Executive Magazine за увереността за 1 година напред също отчита влошаване на настроенията, като прогнозира предстоящото отслабване на S&P 500 EPS.
Недостатъчното представяне на потребителските циклични акции в сравнение с основните стоки убежища е друг тревожен знак, според Полсън, както и влошените настроения на малкия бизнес.
„Нито един индикатор не е достатъчно убедителен, но когато се вземат заедно, тези диаграми предполагат предпазливост при прогнозиране на бъдещите оценки на S&P 500 EPS“, заключава Полсън.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?