Цената на петрола започва седмицата със спад, тъй като очакванията, че Организацията на страните износителки на петрол и съюзниците ѝ (ОПЕК+) ще увеличи производството и през ноември, засилват опасенията от свръхпредлагане, предава Bloomberg.
Фючърсите върху сорта Брент поевтиняват с 0,64% до 65,3 долара за барел, а тези върху американския суров петрол West Texas Intermediate (WTI) – с 0,53% до 69,76 долара за барел.
Според вътрешни източници алиансът, воден от Саудитска Арабия, обмисля да увеличи добива с поне 137 хил. барела на ден – колкото е повишението, планирано и за следващия месец. Целта на Организацията на страните износителки на петрол и нейните съюзници е възвръщане на пазарен дял.
Все пак цените се задържат на разумно ниво, подкрепени от силното търсене от Китай. Освен това планираното увеличение през октомври – и потенциалното повишение на добива през ноември – е много по-ниско от тези, обявени от групата за предходните месеци. Според анализаторите действителното увеличение на предлагането ще бъде много по-ниско, тъй като някои страни членки нямат възможност да произвеждат повече.
„Като се има предвид, че много производители, с изключение на Саудитска Арабия, са достигнали тавана, бъдещите увеличения на доставките от ОПЕК+ ще бъдат значително по-ниски от обявените цифри“, посочват анализаторите от RBC Capital Markets LLC.
Представителите на страните членки на ОПЕК+ ще заседават на 5 октомври.
Международната агенция по енергетика (МАЕ) прогнозира рекорден излишък през 2026 г., тъй като ОПЕК+ продължава да възстановява производството, а доставките от конкурентите на групата се увеличават. Goldman Sachs предвижда цената на сорта Брент да падне до около 55 долара за барел през следващата година.
*Данните са актуални към 9:00 ч. българско време.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
преди 2 месеца Просто Сащ се превърнаха в най големия износител на петрол и газ в света и по този начин прекъснаха господството на Опек. И това е добре защото Опек си играеха с цените както си искат отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца ОПЕЦите плюс си затриха пазарният дял , силно се съмнявам , че ще възвърнат нещо ... Хората инвестирали в новите находища извън картелът , не се ръководят от пазарната цена ... :))) ... ОПЕЦите плюс направиха всичко възможно , за да развалят идеята за пазар на енергоресурсите ... !! ... и сега си плащат цената . отговор Сигнализирай за неуместен коментар