IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Компанията зад Baby Shark иска да привлече 55 млн. долара с IPO в Сеул

Южнокорейската компания Pinkfong Co. планира да емитира 2 млн. нови акции на цена от 32 хил. до 38 хил. вона за брой

13:19 | 23.09.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Развлекателната компания, която стои зад Baby Shark Dance – най-гледаното видео в YouTube за всички времена, иска да набере до 76 млрд. вона (54,6 млн. долара) чрез първично публично предлагане (IPO) в Сеул, предава Bloomberg.

Южнокорейската компания Pinkfong Co. планира да емитира 2 млн. нови акции на цена от 32 хил. до 38 хил. вона за брой, се вижда от проспект, подаден в понеделник. При най-високата цена от диапазона сделката оценява компанията на около 545 млрд. вона (391 млн. долара), показват изчисленията на Bloomberg.

Гледана над 16 млрд. пъти, корейската песничка изпреварва с много Despacito на Луис Фонси в YouTube, тъй като децата по целия свят продължават да гледат видеото почти десетилетие след излизането му. Pinkfong разшири портфолиото си отвъд франчайза Baby Shark с игри, стрийминг, изпълнения на живо и други анимационни герои, натрупвайки над 270 млн. абонати в каналите си в YouTube, се вижда от сайта на компанията.

Въпреки това компанията не успява да повтори успеха на този хит, като песни като Penguin Dance са събрали по-скромните 125 млн. гледания. Местни медии съобщиха по-рано тази година, че оценката на Pinkfong е била ревизирана надолу от над 1 трлн. вона в средата на 2021 г.

Според проспекта базираната в Сеул компания планира да използва постъпленията от IPO-то, за да засили присъствието си на глобалния пазар, да разшири портфолиото си от съдържание и да придобие студио за създаване на 3D съдържание. Тя също така планира да инвестира в изкуствен интелект и да финансира производството на пълнометражни театрални сериали, за да удължи живота на своите франчайзи.

Оперативната печалба скочи до 18,8 млрд. вона през 2024 г. в сравнение с 4 млрд. вона година по-рано, а приходите се повишиха до 97,4 млрд. вона от 87,8 млрд. вона за същия период благодарение на силното търсене в чужбина. Международните продажби съставляват повече от 70% от общите приходи, което подчертава зависимостта от чуждестранните зрители. Все пак компанията предупреди за засилване на конкуренцията на глобалния пазар на съдържание.

Съоснователят на Pinkfong Ким Мин-сук притежава над 18% от компанията и делът му ще бъде оценен на около 86,5 млрд. вона при най-високата цена на IPO-то, според изчисленията на Bloomberg.

Акциите на Samsung Publishing, която притежава почти 17% от Pinkfong, скочиха с почти 3% в началото на търговията във вторник, преди да загубят по-голямата част от печалбата си.

Процесът на букбилдинг ще се проведе от 28 октомври до 3 ноември, като окончателната цена на предлагането ще бъде определена на 5 ноември. Записванията на инвеститорите ще се проведат на 6 и 7 ноември.

Mirae Asset Securities Co. и Samsung Securities Co. са водещи емитенти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:19 | 23.09.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Изкуство и култура виж още

Коментари

Финанси виж още