Джорджо Армани е очертал в завещанието си планове за продажба на дял от модната си къща на голяма луксозна компания. Това поставя началото на процес, който в крайна сметка ще доведе до включването на италианската марка в по-голяма група, съобщава Bloomberg.
Документите, публикувани в петък, дават указания на наследниците му да продадат първоначален дял от 15% от Giorgio Armani на един от трите предпочитани купувачи – LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, EssilorLuxottica или L’Oréal, или на компания с подобен статут, в рамките на 18 месеца, показва копие, получено от Bloomberg News. Купувачът може да увеличи участието си до мажоритарно след три години.
Армани, който почина по-рано този месец на 91-годишна възраст, обмисляше идеята да продаде компанията, докато беше жив, но избра да остане независим. Като дизайнер той беше известен с прецизността си към детайлите, отразено и в завещанието му, в което е изложена точна пътна карта за продажбата на компанията. Това дойде като изненада след десетилетия на запазване на независимостта ѝ.
„Armani представлява рядка възможност“, коментират анализаторите от Berenberg Ник Андерсън и Харисън Уудин-Лиго в изследователска бележка, като оценяват стойността на компанията на от 5 млрд. до 7 млрд. евро.
Armani има дългогодишни партньорства с EssilorLuxottica и L’Oreal, а самият Джорджо Армани беше близък с председателя на LVMH Бернар Арно, с когото някога обсъждаше съюз.
В изявление EssilorLuxottica коментира, че ще обмисли внимателно определената от нея като „еволюционна перспектива“.
Представители на LVMH и L'Oreal са отказали коментар.
Като алтернатива на продажбата на по-голяма група Armani би могла да обмисли и IPO в Милано или на друг голям пазар, според документите.
LVMH би бил най-подходящият стратегически партньор за Armani, посочват анализаторите от Berenberg. Те добавят, че френската луксозна група „има репутация на дългосрочен, търпелив и подкрепящ миноритарен инвеститор“.
Armani остана в ръцете на фондацията на Армани, членовете на семейството и партньора Лео Дел'Орко. Ключова роля засега ще играе Дел'Орко, когото италианският магнат нарича „дясната си ръка“. Заедно с другите наследници, Дел'Орко ще реши коя основна група може да купи мажоритарния дял от модната къща.
Планът за продажба на Armani излиза наяве в труден момент за луксозните марки. Митата и геополитическата несигурност влияят на потребителското доверие след годините на бум след пандемията. Въпреки предизвикателствата, пред които е изправен основният бизнес с мъжка мода в един по-неформален пазар, завещанието на Армани отразява увереността на основателя в дългосрочната стойност на марката.
Компанията е постигнала смесени резултати в преодоляването на промените в потребителските навици: парфюми като Acqua di Gio, лицензирани на L'Oreal, се представят добре в един свят, доминиран от онлайн продажбите. През 2018 г. компаниите подновиха лицензионното си споразумение до 2050 г. По същия начин, партньорството с EssilorLuxottica в областта на очилата беше подновено през 2022 г. за още 15 години.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа