IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Завещанието на Армани изисква модният бранд да бъде продаден на по-голяма група

Документите дават указания на наследниците му да продадат първоначален дял от 15% от Giorgio Armani на един от трите предпочитани купувачи

19:33 | 12.09.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Джорджо Армани е очертал в завещанието си планове за продажба на дял от модната си къща на голяма луксозна компания. Това поставя началото на процес, който в крайна сметка ще доведе до включването на италианската марка в по-голяма група, съобщава Bloomberg.

Документите, публикувани в петък, дават указания на наследниците му да продадат първоначален дял от 15% от Giorgio Armani на един от трите предпочитани купувачи – LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, EssilorLuxottica или L’Oréal, или на компания с подобен статут, в рамките на 18 месеца, показва копие, получено от Bloomberg News. Купувачът може да увеличи участието си до мажоритарно след три години.

Армани, който почина по-рано този месец на 91-годишна възраст, обмисляше идеята да продаде компанията, докато беше жив, но избра да остане независим. Като дизайнер той беше известен с прецизността си към детайлите, отразено и в завещанието му, в което е изложена точна пътна карта за продажбата на компанията. Това дойде като изненада след десетилетия на запазване на независимостта ѝ.

„Armani представлява рядка възможност“, коментират анализаторите от Berenberg Ник Андерсън и Харисън Уудин-Лиго в изследователска бележка, като оценяват стойността на компанията на от 5 млрд. до 7 млрд. евро.

Armani има дългогодишни партньорства с EssilorLuxottica и L’Oreal, а самият Джорджо Армани беше близък с председателя на LVMH Бернар Арно, с когото някога обсъждаше съюз.

В изявление EssilorLuxottica коментира, че ще обмисли внимателно определената от нея като „еволюционна перспектива“.

Представители на LVMH и L'Oreal са отказали коментар.

Като алтернатива на продажбата на по-голяма група Armani би могла да обмисли и IPO в Милано или на друг голям пазар, според документите.

LVMH би бил най-подходящият стратегически партньор за Armani, посочват анализаторите от Berenberg. Те добавят, че френската луксозна група „има репутация на дългосрочен, търпелив и подкрепящ миноритарен инвеститор“.

Armani остана в ръцете на фондацията на Армани, членовете на семейството и партньора Лео Дел'Орко. Ключова роля засега ще играе Дел'Орко, когото италианският магнат нарича „дясната си ръка“. Заедно с другите наследници, Дел'Орко ще реши коя основна група може да купи мажоритарния дял от модната къща.

Планът за продажба на Armani излиза наяве в труден момент за луксозните марки. Митата и геополитическата несигурност влияят на потребителското доверие след годините на бум след пандемията. Въпреки предизвикателствата, пред които е изправен основният бизнес с мъжка мода в един по-неформален пазар, завещанието на Армани отразява увереността на основателя в дългосрочната стойност на марката.

Компанията е постигнала смесени резултати в преодоляването на промените в потребителските навици: парфюми като Acqua di Gio, лицензирани на L'Oreal, се представят добре в един свят, доминиран от онлайн продажбите. През 2018 г. компаниите подновиха лицензионното си споразумение до 2050 г. По същия начин, партньорството с EssilorLuxottica в областта на очилата беше подновено през 2022 г. за още 15 години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:34 | 12.09.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още