Ден преди банковия форум на Investor.bg Banking Today разговаряме с Асен Ягодин, заместник главен изпълнителен директор с ресор „Корпоративно банкиране и финансови пазари“ на Пощенска банка. Той ще се включи в дискусия на тема "Банкови политики – В очакване на eврото ver.2.0" по време на форума. Повече информация за програмата има ТУК.
- Г-н Ягодин, готова ли е България въвеждането на европейската валута и достатъчно ли е само изпълнението на Маастрихтските критерии?
Страната ни е на финалната права по пътя към еврозоната, като изпълнението на Маастрихтските критерии е важна, но не единствена стъпка. Всички очакваме на 4 юни да бъдат публикувани извънредните доклади на ЕК и ЕЦБ, с които да се потвърди формалното изпълнение на тези критерии, както и да се препоръча присъединяването на България към еврозоната. Добре известна е вече датата за това действие - 1 януари 2026 г.
Разбира се, преди това остава още много работа по отношение на техническата подготовка от страна на бизнеса и държавната администрация, както и провеждането на комуникационна кампания, която да информира гражданите за всеки един етап от процеса на приемане на еврото в България.
- Какви промени трябва да направят банките, за да подобрят индивидуалното кредитиране и да създадат още по-благоприятни условия за бизнеса?
Индивидуалните потребители и бизнесът имат различни нужди. В Пощенска банка предлагаме адаптивни условия, включително по-гъвкави погасителни планове, възможност за отлагане на вноски, както и опростени изисквания за обезпеченост на кредити при малкия бизнес.
Клиентите ни очакват бързи, удобни и напълно прозрачни процеси – от кандидатстването за кредит до одобрението и управлението му. От водещо значение са внедряването на иновативни технологии и използването на данни за по-точна оценка на риска, като целта е създаването на максимално персонализирани оферти към нашите клиенти.
- Кое е най-голямото предизвикателство пред банките в бъдеще, след като много от процесите са дигитализирани и може по-лесно да се прецени при кои клиенти има рискове?
Макар дигитализацията значително да улеснява банковите процеси и анализа на риска, тя не елиминира основните предизвикателства – само ги трансформира. Най-голямото предизвикателство пред банките и в бъдеще ще остане поддържането на доверие и персонализирано обслужване в една все по-автоматизирана среда.
От една страна, клиентите очакват бързина и технологични удобства, но от друга – искат сигурност на трансакциите, както и човешко отношение с разбиране и адекватен съвет, особено при по-важните финансови решения. Мисля, че балансът между автоматизация и индивидуален подход ще бъде ключов.
- По какво банковата политика на Пощенска банка я отличава от другите кредитни институции?
За всички нас в Пощенска банка целта винаги е била само една – успешни в делата си и доволни от банкирането с нас клиенти. Затова и постоянно инвестираме в перфектната синергия между хора и технологии. Нашата стратегия включва дигитализирането на всеки един елемент от бизнеса – продукти и услуги, разнообразни канали на обслужване, управление на риска. В същото време, не спираме да инвестираме в усъвършенстването на процесите и квалификацията на човешкия фактор. Стремим се да създаваме разбираеми за клиентите ни приложения, които да засилят удоволствието от контакта с нашата банка.
„Phygital“ моделът по наше мнение е бъдещето на банкирането. Хибридните форми на обслужване, синергията между дигитални и физически услуги, потребителското преживяване в различни канали и платформи – последователно и в реално време – това е, което правим в Пощенска банка и което очакват нашите клиенти.
- Има ли сектори, които трябва да са „привилегировани“ при кредитиране?
Не, няма такива сектори. За нас всеки клиент и всеки бизнес е важен. Всеки проект се оценява индивидуално на база на неговия потенциал и пазарни перспективи, без значение от коя сфера на икономиката идва.
- За поредна година Пощенска банка се включва в Banking Today. Защо подкрепяте това събитие на Investor.bg?
Пощенска банка е традиционен партньор на форума Banking Today, защото вярваме в активния диалог между банковия сектор, бизнеса, регулаторите и медиите. За мен лично е удоволствие да участвам всеки път в това събитие, стремейки се да бъда част от експертен разговор по ключови теми, свързани с развитието на финансовите услуги, дигитализацията, иновациите и устойчивото развитие.
преди 1 месец този тип говорене е изключително дразнещо... да го преведем на човешки! "Как да запазим доверието и оправдаем високата си печалба от такси в една все по автоматизирана услуга налагана на сила от правителствата чрез нашето лоби" ... искам референдум който да задължи плащането на месечното възнаграждение да е само в кеш! отговор Сигнализирай за неуместен коментар