В отделните индустрии ръстът на печалбите значително надвишава този на заетостта от второто до четвъртото тримесечие на 2020 г. Брутният продукт на авиокомпаниите се е увеличил със 77,3% при само 4% повишение на заетостта. В индустриите за отдих 60,7% ръст на продукта е дошъл след само 8% увеличение на работните места. В сектора на настаняването и храненето ръстовете са съответно 41% и 8%, а в образователните услуги и здравеопазването - 13,5% и 2,5% .
Най-важното е, че тези резултати не се дължат на производствения ливъридж, след като непълно заетите хора се използват по-пълноценно. Забележете, че в разгара на пандемията - от първото тримесечие на 2020 г. до второто на 2021 г. - заетите са намалели с 12%, много повече от спада от 9% на реалния БВП.
Усърдието на американския бизнес в контрола на разходите и повишаването на производителността ще продължи заради уроците от пандемията. И както в миналото, повишаването на производителността ще бъде основният двигател на печалбите. През цялата ера след Втората световна война продажбите на корпоративния сектор са нараствали средно с 6,4% годишно, но с почти толкова (6,3%) са се покачвали и заплатите Така средният ръст от 6,5% годишно на корпоративните печалби преди данъци до голяма степен бе резултат от 2,7% годишно повишаване на производителността.
Статистически анализ разкрива, че 1% ръст в корпоративните продажби добавя 3,7% към печалбите, но 1% увеличение на разходите за труд изважда 3,6%. Така че остава на производителността да повиши печалбите, като неин ръст от 1% води до увеличението им с 1,5%.
Повишаването на производителността е не само ключът към печалбите, но и смъртен враг на инфлацията. Повечето продукция на единица ресурс увеличава размера на икономиката, така че работодателите и акционерите, както и данъчните приходи, могат да получат повече без да повишават цените (или дори при намалени такива). Високите технологии са очевиден пример, тъй като повишаването на производителността там доведе до високи заплати на служителите в Силициевата долина, нарастващи печалби и сриващи се цени на компютрите.
Инвеститорите в акции трябва да се фокусират върху перспективите за ръст в производителността на компаниите, тъй като увеличението на приходите през следващите тримесечия може да бъде разочароващо. Както коментирах на 10 март 2021 г., потребителите - движещата сила на американската икономика, тъй като техните разходи представляват 68% от БВП - може да продължат да наблягат на спестяванията, а не на разходите, тъй като в момента изплащат дългове и трупат активи. Според клона на Фед в Ню Йорк те са похарчили само 29% от своите от пандемичните помощи, получени през март 2020 г., 26% от втория кръг през декември миналата година, и 25% от парите през този март.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна