Налагането на електрическите превозни средства се ускорява благодарение на подобренията по отношение на енергийната плътност и цената на батерията, растящия брой зарядни станции и правителствените политики, които целят прекратяването на употребата на бензинови и дизелови автомобили.
Всяка страна, която иска да постигне целите за нулевите емисии в автомобилната индустрия през следващите 30 години, ще трябва да направи повече за екологизирането на индустрията, смятат експертите от BloombergNEF.
Темпът на внедряване се ускорява
Очаква се продажбите на електромобили да нараснат рязко - от 3 милиона броя през 2020 г. до 66 милиона през 2040 г., според сценария за икономически преход на BloombergNEF. В световен мащаб електромобилите ще представляват повече от две трети от продажбите на нови леки коли през 2040 г., като Европа и Китай ще са водещите региони в прехода.
EV2
Китай ще има най-голям дял с около 20 млн. електромобила, следван от Европа, САЩ и Индия.
Постепенно, от 2015 г., делът на автомобилите с двигател с вътрешно горене постепенно отстъпва на колите с алтернативно задвижване. Към 2040 г. от около общо 100 млн. превозни средства, продавани в глобален мащаб, делът на конвенционалните автомобили ще се е изравнил с този на плъгин хибридите. В същото време превозните средства с водородни горивни клетки ще останат значително по-слабо наложени от изцяло електрическите автомобили и хибридните модели.
EV1
По отношение на цената на продаваните в Европа автомобили през 2035 г. електромобилите вече ще бъдат по-евтини от конвенционалните коли. Средната цена на електормобил ще бъде малко над 10 хил. евро, докато тази на автомобил с двигател с вътрешно горене ще достига приблизително 20 хил. евро.
Промяна има и при батериите. От 2010 до 2020 г. съотношението цена-киловатчас се понижава значително от 1,2 хил. евро до около 200 евро.
EV3
При различните класове превозни средства през 2020 г. делът на дву- и триколесните електромобили възлиза на 44% от общите продажби за съответния сегмент, докато този на автобусите достига 39 на сто. Относително малък остава делът на електрическите леки коли, лекотоварните автомобили и средно- и тежкотоварните превозни средства.
През 2040 г. делът на дву- и триколесните електромобили ще нарасне до 83%, този при автобусите ще достигне 77%, а делът на леките коли с батерии ще се увеличи до 68 на сто. Лекотоварните електрически превозни средства ще представляват 59% от общите продажби за своя клас. Делът на електрическите средно- и тежкотоварни автомобили ще нарасне в същото време до 29%.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Мадона и Гай Ричи се събраха за първи път близо 20 години след трудния им развод
Любомир Николов за камерите в училище: За първи път се сблъсквам с нещо подобно
Ива Митева: Най-подходящ за служебен премиер е омбудсманът
Как любимата поп звезда на Путин се превърна в "най-мразената жена в Русия“
преди 4 години разбира се че не е... тоя е един от най големите празноговорци тук... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години да си се заглеждал колко струват в момента автомобили с ДВГ ... ?! да си проверявал колко струва ламарина наскоро ... ?! ти батериите гледаш ... :))) ... нема как да расте населението на земята и да има за всички . допреди десетина години възобновяемите ресурси ги изразходвахме до към септември , сега вече е около юни-юли ... и по-зле ще става ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Възможно е да се случи, ако цените продължат да падат.Но през последните месеци се наблюдава обратното-цените на батериите се повишават, заради поскъпналият заради рекордното търсене литий.Така че до 2040 я камилата я камиларя.То и въглищата преди 15 години пишеха че до 2020 ще са почти изчезнали, а нищо подобно не се случи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар