Малцина знаят, че през зимата двигателят с вътрешно горене работи по-леко, отколкото през лятото. В същото време разходат на гориво в студеното време расте. Основната причина е във времето, нужно на агрегата, да достигне работната си температура, което е различно когато навън е плюс 10 или минус 10 градуса. Като се добави използването на различните системи – парно, нагреватели на стъклата и огледалата, на седалките и др., нещата с разхода стават още по-сериозни, съобщава Automedia.bg.
Има и други причини - като движението по сняг. Това е все една да караж по плажа през лятото. Колата буксува и натоварването върху мотора се увеличава. А през зимата буксуването е често срещано явление. Освен това зимните гуми са с по-голямо съпротивление от летните, което също не бива да се пренебрегва. Както и това, че поддържането на определена средна скорост е доста по-трудно заради заснежените или заледени пътища.
Възможно ли е все пак в студеното време да се пести гориво? Задачата изглежда трудно изпълнима. Нереално е да се мисли, че през зимата разходът може да е същият като този през лятото, но пък има някои дествия, които могат да помогнат.
1. Не загравяйте прекалено много двигателя преди тръгване. Достатъчни са една-две минути работа на празен ход, след което може да започне движение, но на по0ниска скорост. Така двигателят ще загрее по-бързо и разходът на гориво ще падне.
2. Изчистете колата си от снега. Да, навън е студено и това със сигурност не е приятно занимане, но возенето на допълнителни килограми само натоварва автомобила. А освен това не е и безопасно.
3. Задължително използвайте масло за двигателя, което е подходящо за зимни условия. При студа маслото 0W-40 е с много по-добри качества от 10W-40, например.
4. Махнете от автомобила това, което няма да използвате в близките месеци. Често в багажника има излишни неща, останали от лятото. И за тяхното преместване оттам никога не остава време. Добре е дори да се махне багажника от покрива, ако не го използвате.
5. Ако навън е много студено, то има смисъл от купуване на специално покривало, съхраняващо топлината в двигателя. Това ще ускори загряването на мотора, който ще запазил част от топлото.


България няма право да ремонтира танкер "Кайрос"
Росен Желязков депозира оставката на Министерския съвет
Варненският апелативен съд потвърди гаранцията Коцев от 200 000 лв.
Зъболекарят стана лукс: Почти двойно поскъпване на стоматологичните услуги у нас
Арестуваха мъж, обрал супермаркет в центъра на Варна
Chevron: IEA най-после признаха това, което повтаряме отдавна
Манията около AI узрява, инвеститорите започват да задават важните въпроси
Chevron: Венецуела има повече петрол и газ от Саудитска Арабия
Chevron: Със стандартизация намалихме разходите
Chevron: AI е на ранен етап на навлизане в индустрията
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Ето го новия най-евтин седан на Nissan
Индустрията навлиза в нова ера на еднакви модели от водещи марки
Нов проблем пред електромобилите – цените на кобалта са скочили със 100%
Пеевски: Цялата отговорност сега е на коалицията "Сорос" - ПП-ДБ
Българи измамиха китайска фирма с фалшиви чипове
Коалиция ПП-ДБ поиска оставката на кмета на Пловдив
"Има такъв народ" след оставката: Длъжни сме се съобразим с хората