Великобритания заложи на бързите темпове на растеж в надпреварата за електрическите превозни средства с приемането на забрана за продажба на коли с изкопаеми горива от 2030 г., предлагайки 1 млрд. паунда за стимулиране на производството на батерии за електромобили и свързаните с това вериги на доставките, пише Ройтерс.
Но парите и обявеният краен срок, изпреварващ амбициите на много други страни, няма да са достатъчни за Великобритания, така че да не изостане от стремежа на Европейския съюз (ЕС) да създаде верига на доставките, докато Китай запазва лидерството си в производството на батерии.
Залогът за Лондон е голям. За да продължи да продава на 27-членния блок без мита, британската автомобилна индустрия, в която работят 170 хил. души, трябва да гарантира, че електромобилите и батериите, които ги задвижват, отговарят на строгите регулации на ЕС за енергийния преход.
С наближаването на крайния срок за прекратяване продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили, последван от спирането и на търговията с хибридни коли, Великобритания разбира, че ще се нуждае от повече фабрики за производство на батерии и то бързо.
Но дори плановете на японския концерн Nissan за завод за батерии с производствен капацитет от 9 гигаватчаса (ГВтч), подкрепени от правителството на Обединеното кралство, изостават от ангажиментите на Германия, където Tesla и Volkswagen планират мощности от съответно 50 ГВтч и 40 ГВтч.
„Включихме се доста късно към инициативата“, коментира Дъглас Джонсън-Понсън, главен изпълнителен директор на британската компания Circulor, която работи съвместно с Volvo Cars и други концерни по изграждането на устойчиви вериги на доставките.
Британското министерство на бизнеса, енергетиката и индустриалната стратегия заяви, че ще гарантира, че страната ще остане световен лидер в автомобилното производство.
„Оставаме отдадени на идеята за осигуряване на гигафабрики в Обединеното кралство и продължаваме да работим с инвеститорите за напредък в плановете за масово производство на батериите, необходими за следващото поколение електрически превозни средства“, посочва говорител на министерството в имейл.
Планът на ЕС
Междувременно ЕС се стреми да настигне Китай и да трансформира автомобилната си индустрия, основен източник на работни места в целия блок, включително в индустриални колоси като Германия и Франция.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации