Евентуалното повишаване на екотаксите за автомобилите в България е добър ход. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Веселин Грозданов от клъстер "Зелен транспорт".
Той обясни, че в действителност се очаква старите дизелови коли от Германия да поемат към България. „Едно рециклиране на автомобил там е скъпо и германците предпочитат да продадат автомобилите, макар и на безценица, само и само да се освободят от тях“, уточни Грозданов.
Според него е напълно справедливо предложението на министъра на екологията Нено Димов да се плаща най-висока такса за стара (над 10-годишна) бензинова или дизелова кола, а за хибридните автомобили таксата да падне двойно.
„В България има 3,3 млн. регистрирани автомобили към 2017 г., като от тях 1,480 млн. са бензинови и 1,6 млн. са дизелови. Колите с по-екологично чистото гориво газ са 200 хил., а хибридните – 3 653. Електрическите коли са едва 391. Това говори, че в България основно използваме бензинови и дизелови автомобили. Когато в Европа в големите градове забранят да се движат дизеловите автомобили, те няма да изчезнат, а ще дойдат към България“, коментират още от клъстер "Зелен транспорт" .
Грозданов смята, че трябва да има регионални мерки.
„В първите пет най-големи града в България има регистрирани най-много автомобили, докато в градове като Кърджали и Смолян колите са значително по-малко и хората са с по-ниски доходи", коментира той.
"Това, което се предлага, трябва да бъде и спрямо мястото на регистрация на автомобила. Автомобилите, които имат стикери за стандарта „Евро“ 4, 5, 6, могат да навлизат в центъра на града, а които нямат – да си оставят колата в буферните паркинги. Това е решението да не минаваме между капките – да регистрираме в по-малко населено място автомобила си, а да го използваме в по-големия град“, допълни Грозданов.
Вижте още във видеото


Хванаха за ден 35-ма шофьори с алкохол или наркотици
От Българския лекарски съюз скочиха срещу Бюджет 2026
Обезщетението за отглеждане на дете до 2 години се повишава на 460 евро
СГС прекрати и изпрати делото срещу Иван Портних на ВКС
Илияна Йотова: Шестият вот на недоверие ще бъде различен
България очаква 2 млн. туристи през зимата, над 50% ще са от Европа
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 2
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 1
Й. Чуклев: Балон ще се спука при хуманоидните роботи, не при AI
Цената на кафето Робуста рекордно ниска за последните два месеца
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
10 коли, които бяха близко до съвършенството
България получава отстъпки при разселването на мигранти от 2026 г.
Радост за малки и големи: Ледената пързалка в София приема първите си посетители
МС одобри проекта на Закон за държавния бюджет за 2026 година
Пеевски посети Кърджали, писа "Отличен" на кмета Ерол Мюмюн
Делото срещу бившия кмет на Варна Иван Портних е прекратено и изпратено на ВКС
преди 7 години Електрическите коли са едва 391. Абе почакайте още малко от Клъстера и ще станат 800 след пет-шест години. Обаче българите си го заслужаваме да ни клъстеросват отзад всякакви ***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Догодина да почнат да лепят стикери по вратите на сгради отопляващи се на твърдо гориво и да им сложат допълнително екоданъци ;] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ГЕРБ са сбирщина от корумпирани продажници. Каквото и да направят то ще е в интерес на някой, който е платил, и в никакъв случай няма да е в интерес на хората. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години клъстер "Зелен транспорт". .... без коментар! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Не знам за кого е добър ход, но определено ще 'дръпне' 5-10% от избирателите на ГЕРБ.Може да се окаже капката, която ще прелее чашата и герберите да загубят изборите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Повишаване на екотаксите нищо няма да промени, нито въздуха, нито количеството автомобили, единствено ще повиши благосъстоянието на няколко определени фирми свързани с властта. отговор Сигнализирай за неуместен коментар