Членуващите в Българската петролна и газова асоциация търговци на горива у нас са уверили премиера Кирил Петков, че ще направят всичко възможно, за да поддържат най-ниските възможни цени на горивата. Това каза министър-председателят Кирил Петков след среща с представители на организацията и припомни, че в България цените на горивата са сред най-ниските в Европа.
„Не сме доволни от цените на бензиностанциите, въпреки тези цени, сме на най-ниската цена в ЕС. Всеки един трябва да даде своето и когато говорим за маржове на печалбата, трябва да са минимално пазарни“, каза премиерът (твърдението му за най-ниските цени в ЕС не е съвсем вярно, защото преди няколко месеца Унгария замрази цените на горивата и сега там те са с около 0,70 лева по-евтини от тези в България. - б. ред.).
„При първа динамика в посока намаляване това ще се отрази и на бензиностанциите", допълни Петков, но уточни, че за момента такава трайна тенденция няма. В отговор на журналистически въпрос той поясни, че няма как нито да се премахне биокомпонентът от горивата, нито да се намали акцизът, както поискаха от транспортния бранш.
„Това са европейски регламенти и всяко тяхно нарушаване има своите последствия и разходи“, поясни Петков, като допълни, че на последната европейска среща на върха е повдигнал въпроса за временно намаляване на акциза, но предложението му не е било прието добре, защото в България той е сред най-ниските в ЕС.
По повод твърденията, че „Лукойл" купува евтин руски нефт, а продава скъпи горива, Петков посочи, че проверката на Националната агенция по приходите (НАП) за момента показва, че рафинерията води адекватна ценова политика.
Преедседателят на браншовата асоциация Живодар Терзиев поясни, че пазарът е свободен и който иска, може да си внесе горива отвън, ако смята, че цените у нас не са пазарни. Според него нито един търговец на горива не слага прекомерни надценки. Двете страни са се разбрали подобни срещи да продължат.


С "Възраждане" и "ДПС-Ново начало" продължават консултациите при президента
Танкерът "Кайрос" стигна до безопасно място в Бургаския залив
Отличиха най-добрите военни моряци за тази година
Християн Мицкоски: Ние не искаме милост, България трябва да изпълни условията ни!
Любовен хороскоп: Страст за овните, разум за девите
Турски изтребители F-16 свалиха заблуден дрон над Черно море
Биткойн проби $86 000, докато се спуска към дъното за годината
Европа се нуждае от по-умен подход към имиграцията
Електричеството сега възпрепятства растежа в световната икономика
Ford ще понесе 19,5 милиарда долара загуби заради стратегията за електромобили
Завръщането на Skoda Fabia RS зависи от успеха на друг модел
7 от най-красивите двигатели в историята
Защо системата Start/Stop може да не работи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Лавров коментира САЩ: Искат да поставят Европа на мястото ѝ
Изключително интензивен е трафикът на границата с Турция
Външно министерство с важна информация за пътуващите до Италия
Масовото убийство в Сидни е вдъхновено от "Ислямска държава"
преди 3 години В случая не съм съгласен, когато говорим за пазар на горива в България. Тук няма нормален пазар. Има една голяма компания Монополист, картелни споразумения между участниците на пазара и много слаба анитмонополна агенция, която по никакъв начин не контролира нормалното функциониране на пазара. За това се стига до това, че при най ниски акцизи на горивата в България, при наличие на рафинерия и покупка на по евтин нефт вмомента пазара да не функционира нормално. Всички продават на еднакви цени да продължават да са еднакви между всички участници въпреки, че обема на продажбите намалява. Бях проверявал преди време, че ако изключим цената на акциза и ДДС цената, която плащаме в България беше в топ 3 по най скъпа в Европа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години не се чуди ... бая тонове пара се напечата ... то пландемии , то ваксини , то зелени сделки ...ограбването продължава ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Но как при цени над 140 долара на петрола преди няколко години, бензин 95 беше 2.55 на колонката? Каква магия стана, или се разчита че сме златни рибки и не помним толкова назад? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Петков не смее да закача Лукойл, защото може би го е страх да не последва Ваньо Танов, светла му памет! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Пасъмчо,Голям тарикат си бил ти.Искаш да купуваме евтин петрол и да ти продаваме евтин дизел,така ли ?Това е все едно ти като си си купил на ниска цена апартаментите да ги продадеш пак на ниска,нали така ?Сметките не излизат.Има си пазар,като плащаш тези цени,те са такива като ограничиш потреблението ,те ще паднат,ама ти си се огледал в маржа на петролните компании.Отвори си бензиностанция и продавай на ниски цени,при занижен маржа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години няма как да купувам бендзин при тези пределно високи нива на далавери и измами. Има си личен бюджет и евроразум. Като те прават на кретеноклиент имаш 2 изходъ: НЕПОТРЕБЛЕНИЕ ИЛИ НАСИЛИЕ СРЕЩУ КРАДЕЦЪТ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години "По повод твърденията, че Лукойл" купува евтин руски нефт, а продава скъпи горива, Петков посочи, че проверката на Националната агенция по приходите (НАП) за момента показва, че рафинерията води адекватна ценова политика."Некадърници! Така и данъци не намерихте, че НИ дължат, и уговорки нямало... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години "Няма как нито да се премахне биокомпонентът от горивата, нито да се намали акцизът, каза министър-председателят Кирил Петков." .......... може , може ... кат хванеш влака за Канада ше стане ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар