Следващата година ще бъде определена за „Европейска година на железопътния транспорт“, след като преговарящите от ЕС решиха да подкрепят плана за стимулиране на пътуванията с влакове, съобщава онлайн изданието EurActiv.com.
Понастоящем транспортът е единственият сектор в европейската икономика, който отчита ръст на емисиите парникови газове. Затова и Европейската комисия (ЕК) предложи през март като част от плана си за Зелена сделка да обърне допълнително внимание на пътуванията с влакове през следващата година.
Представители на Съвета на ЕС и евродепутати са се съгласили с плана и са постигнали временно споразумение, според което ще се работи по инициативи за увеличаването на броя хора и товарите, които се транспортират с железопътен транспорт.
Европейският комисар по транспорта Адина Валеан заяви, че е "развълнувана да обяви" края на тристранните преговори. Германският министър на транспорта Андреас Шойер добави, че „железопътният транспорт е отговорът на много критични въпроси в областта на мобилността, като климатична неутралност, енергийна ефективност, устойчивост на кризи и безопасност“. „Годината на железопътния транспорт цели да даде тласък на сектора и да насърчи повече туристи, бизнесмени и производители да избират влаковете“, допълва той.
Германия, настоящият ротационен председател на ЕС, полага основите за повече прожелезопътни политики: по-рано тази година Шойер представи стратегия, която ще позволи емблематичната мрежа от влакове Trans-Europ Express да възкръсне на целия континент.
Германия е и сред 25-те държави, подписали декларацията от юли, в която се призовава за по-голяма координация на трансграничните пътувания с влакове и повече внимание за спалните услуги, които напоследък започнаха да се радват на ренесанс.
Карима Дели, председател на транспортната комисия на Парламента, настоява, че правителствата и железопътните фирми трябва да се съсредоточат върху „рестартирането на железопътния товарен превоз, насърчаването на нощните влакове, както и възобновяването на изоставените местни и регионални железопътни линии“.
Комисията ще трябва да разгледа проектирането на „европейски етикет за популяризиране на стоки“ и „индекс на железопътната свързаност“, по подобие на база данни, която вече съществува за авиационните връзки.
През последните години железопътният транспорт трябваше да се справи с предизвикателствата за финансиране на инфраструктурата, въпреки че наличността на наличните пари нарасна леко през ноември, когато Европейската инвестиционна банка заяви, че ще премахне подкрепата за нови летища и ще наложи по-строги критерии за финансиране на магистрали.
2021 г. също е определена за първата пълна година, когато се прилагат правилата на Четвъртия железопътен пакет, което ще означава по-отворен железопътен пазар и вероятно и намалени административни разходи. Страни като Франция и Испания вече либерализират мрежите си, за да се съобразят.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега