Бъдещето на най-големия пътнически самолет в света - широкофюзелажния A380, поне засега изглежда гарантирано. Дубайската авиокомпания Emirates обяви в четвъртък, че ще поръча 36 машини от модела. По-рано производителят Airbus беше заявил, че без сериозна поръчка бъдещето на A380 след десет години развойна дейност е поставено на карта. Става дума за 20 твърди поръчки и още 16 опции, предава DPA. Преговорите бяха стартирали в края на миналата година, но бяха в застой.
Стойността на новата поръчка по каталожни цени е 16 милиарда долара, но често срещани са сериозни отстъпки при големи поръчки. С оглед на слабото търсене в момента на огромните самолети договорът на практика означава спасяването на модела, за чието спиране на производството публично се спекулира в продължение на месеци.
Airbus изрази убеждението си, че A380 е „предназначен за ера далеч над следващото десетилетие". Концернът очаква допълнителни поръчки, пояснява директорът по продажбите Джон Лихи. Наскоро той заяви, че без споразумение с Emirates програмата за A380 трябва да бъде прекратена.
През миналата година Airbus не получи нито една поръчка за А380, но трябваше да приеме две анулирания. От общо 317 продадени броя A380 вече са доставени 222, от които 101 са само за Emirates - най-големия клиент на A380 с общо 142-те машини. Списъкът с поръчките за A380 се сви до само 95 самолета, от които 46 се смятат за несигурни. Ето защо Airbus вече намали производството.
Airbus получава сертификат за превозването на 853 пътници. Това е и максималният брой пътници, които могат да пътуват на борда му при конфигурация от една икономична класа. Основната конфигурация, която Airbus избира, е за 525 пътници - 10 в първа класа, 76 в бизнес класа и 439 в икономична класа. Някои авиокомпании предпочитат пътническият салон да е с различна конфигурация (Korean Air разполага със самолет с конфигурация за 407 пътници, Air Austral разполага с конфигурация за 840 пътници).
Много авиокомпании междувременно се отказват от огромните машини с четири двигателя и предпочитат по-малки и модерни джетове за дълги дестинации с по-изгодните за обслужване два двигателя. Сред тях са Boeing 787 Dreamliner и Airbus A350.


Черно море пусна билетите за мача с Арда за Купата на България
Майка благодари на варненска болница, спасила детето й
Желязков: Демокрацията изисква да чуваме различното мнение, дори когато то не ни харесва
Велосипедистите във Варна с благороден жест към дете
¼ от местата за паркиране в "зелената зона" на Варна са освободени
Инвеститорите в Турция следят 2 ключови решения на централни банки
Слугинажът на ФИФА към Тръмп опорочава красивата игра (и климата)
Комисар Албукерк очаква старт на пазарните реформи в ЕС през 2027, част 3
Комисар Албукерк очаква старт на пазарните реформи в ЕС през 2027, част 2
Комисар Албукерк очаква старт на пазарните реформи в ЕС през 2027, част 1
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Хиляди употребявани коли загубиха важна функция
Сервиз, гуми, застраховка – как да планираме годишния авто бюджет?
Загряване на спирачките през зимата – мит или реалност
Сабаленка категорична: Не иска трансджендър жени да участват в турнирите на WTA
Малки екрани, големи желания: Защо мечтаем за новия iPhone
Заради протеста от 18:00 часа се променя движението в центъра на София
Песков: Руските власти трябва да бъдат предпазливи на фона на заплахите на Киев
Росен Желязков апелира: Нека протестите да бъдат мирни