Италианският вицепремиер Луиджи ди Майо предупреди, че публичният дефицит на страната може още следващата година да превиши тавана от 3% от брутния вътрешен продукт, зададен от Европейския съюз.
„Не го изключвам, всичко е възможно. Но не можем да кажем отсега, работим по бюджета“, заяви той пред в. Il Fatto Quotidiano, цитиран от Ройтерс.
Пред изданието Ди Майо също така потвърди плановете на Рим за национализиране на тол магистралите, които в момента се управляват от компанията Autostrade per l’Italia, контролирана на свой ред от листнатата в Милано Atlantia.
Икономиката на Италия е третата по големина в ЕС и новото коалиционно правителство в страната в момента работи по бюджета за идната година. Очаква се финансовият план да бъде наблюдаван строго от представителите на ЕС и пазара след обещанията за увеличаване на държавните разходи.
Инвеститорите са разтревожени от повишаването на пенсиите и социалните придобивки на фона на високия държавен дълг на Италия, който е втори по големина в еврозоната и възлиза на около 130% от брутния вътрешен продукт.
В същото време по-рано вчера Ди Майо заяви, че Италия ще започне процедура по възпрепятстването на следващия бюджет на Европейския съюз, след като държавите членки на блока не можаха да приложат успешно споразумението си, договорено през юни за справяне с миграционния наплив към континента


Какво казаха политиците за оставката на кабинета
България няма право да ремонтира танкер "Кайрос"
Росен Желязков депозира оставката на Министерския съвет
Варненският апелативен съд потвърди гаранцията Коцев от 200 000 лв.
Зъболекарят стана лукс: Почти двойно поскъпване на стоматологичните услуги у нас
Chevron: IEA най-после признаха това, което повтаряме отдавна
Манията около AI узрява, инвеститорите започват да задават важните въпроси
Chevron: Венецуела има повече петрол и газ от Саудитска Арабия
Chevron: Със стандартизация намалихме разходите
Chevron: AI е на ранен етап на навлизане в индустрията
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Ето го новия най-евтин седан на Nissan
Индустрията навлиза в нова ера на еднакви модели от водещи марки
Нов проблем пред електромобилите – цените на кобалта са скочили със 100%
Борисов с първи думи: За да не ни заличат, настоях за тази оставка днес НА ЖИВО
Асен Василев: Предстои трудна задача - България да стане държава
Пеевски: Цялата отговорност сега е на коалицията "Сорос" - ПП-ДБ