Изискванията, които щяха да фалират българските транспортни фирми, отпадат благодарение на гласуването на транспортната комисия на Европейския парламент, която не подкрепи пакета "Макрон". Това каза евродепутатът Андрей Новаков от ГЕРБ/ЕНП в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Новаков уточни, че това значи, че няма да се налага превозвачите да се прибират на всеки 20 дни в България - това остава по желание.
Отпада и тоталната забрана за почивка в кабината - остава възможност кабината да се ползва, когато камионът е паркиран на безопасно място и на паркинг, на който има охранителни камери.
Всички шофьори, които изпълняват международен превоз или транзит имат неограничено време да изпълняват своята доставка, без да се съобразяват със законодателството на държавата, в която се намират.
Като "силна и категорична" Новаков определи позицията на европейския парламент. "Направихме такъв обрат, какъвто досега не се е случвал", заяви той.
Отхвърлено от комисията по транспорт бе предложението водачите да се прибират у дома "възможно най-често, поне веднъж седмично", предава и кореспондент на БТА. Прието бе обаче предложението водачите да имат право да ползват "нормалната седмична почивка и всяка седмична почивка от повече от 45 часа, ползвани като обезщетение за предишни намалени седмични почивки, във всички зони за паркиране със специален сертификат".
Промените предвиждат международните водачи да могат да прекарат у дома или на друго място по техен избор поне една нормална седмична почивка или една седмична почивка от повече от 45 часа след всеки четири последователни седмици. Въвежда се определение за "дом" на водача - там, където той е регистриран по адрес в държава от ЕС.
Когато водач избере да се върне за почивка у дома, работодателят ще трябва да му предоставя средства за това.
По желание на водача дневните почивки ще може да бъдат ползвани в превозното средство, ако то разполага с подходящи условия за спане за всеки водач и превозното средство е неподвижно. Предвижда се обособяването на охраняеми паркинги за почивка по международните пътища, които ще бъдат обозначени, сертифицирани и ще отговарят на много условия, включително за достъп до тоалетна, вода, душове, храна и безжичен интернет.
Предлага се въвеждането на интелигентни записващи устройства в камионите за международни превози. Службите за проверка ще могат да разчитат данни от устройствата от разстояние, а устройствата ще трябва да съхраняват данните по два месеца. Устройствата ще имат спътникова връзка и ще записват часовете на работа и почивка, както и държавите, през които превозното средство е преминало.
Предстои да започнат преговори, за да се види какъв ще е финалният вариант и дали ще има промени в закона. Резултати в края на годината са оптимистичният вариант.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
преди 7 години Не бяхме само ние - доста народ от Източна Европа върти геврека, докато се интегрира в "Обединена, Единна и Справедлива Европа" по тираджийските паркинги, но евродепутатите му не са статисти и "йес-сърчета" като наш Малинов... отговор Сигнализирай за неуместен коментар