Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европроекти

Свлачищата остават сериозен проблем за Северното Черноморие

За укрепване могат да се ползват евросредства, твърди областният управител на Варна

Свлачищата остават сериозен проблем за Северното Черноморие

Снимка: община Варна

От години един от основните проблеми на Варна са свлачищните процеси, които тормозят собствениците на имоти. Много са факторите, които влияят за "пробуждане" на старите свлачища и активиране на нови. Сред тях са масовото застрояване на опасните райони и интензивните дъждове.

За укрепването са нужни десетки милиони, с които общината не разполага.

Във Варна са регистрирани близо 90 свлачища и до днес едно от най-големите и най-проблемните остава това в местността Трифон Зарезан. Там вече повече от две десетилетия брегът се свлича.

„В действителност свлачищата са един от основните проблеми на Северното Черноморие“, каза пред БНТ областният управител на Варна Стоян Пасев.

Няма как да привлечем инвеститори, без да се инвестира в овладяване на свлачищните процеси, допълни той.

На въпрос колко средства са нужни за овладяване на свлачището в местността Трифон Зарезан той обясни, че 11 млн. лв. са необходими за премостване, а не за цялостно укрепване.

Пречиствателната станция на „Златни пясъци“ според него ще помогне за овладяването на свлачищните процеси.

Има работна група с регионалното министерство и за свлачището в района на спирка „Панорама“, което е най-голямото активно свлачище по Черноморието и е само на 6 метра от пътя за „Златни пясъци“.

Нужни са много средства, каза Стоян Пасев, който не е сигурен дали в настоящия мандат ще се стигне до проектиране.  

Още по темата

По думите му за укрепване могат да се ползват евросредства, както е направила Румъния.
Той смята, че трябва да бъде специална агенция за брегоукрепване.

За нуждата от спешния ремонт на буните край Варна, които са с пукнатини и засегната арматура, Стоян Пасев каза, че с новия Закон за концесиите може да бъде заявен интерес за срок от 30 – 35 години.

По повод опасенията на рибарите, че достъпът до буните ще бъде ограничен при концесия, областният управител заяви, че буните не са подходящи за риболов, особено през зимата, когато морето е бурно.

Вълноломът е собственост на транспортното министерство и се очаква началото на ремонта да е през януари.

Идеята е по подобие на буната в Констанца да се отвоюва част от морето, за да бъде защитен плажът, заяви Стоян Пасев.
 

По статията работи: Надежда Бочева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европроекти
Борисов: ЕС се доказа като инструмент за социално и икономическо сближаване