Не е изненада, че американският технологичен концерн Apple отново е спечелил най-висока сума от всяко свое продадено устройство – по 151 долара на джаджа през третото тримесечие на 2017 г. Впечатление обаче прави голямото отстояние от втория в тази своеобразна класация – Samsung, който е спечелил чисто по 31 долара от всеки продаден апарат, показва нов доклад на анализаторската компания Counterpoint.
„Печалбата на устройство на Apple е пет пъти по-висока от тази на Samsung (който пък има най-много модели във всички ценови сегменти) и около 14 пъти над средната печалба на китайските брандове", се казва в изследването.
Китайски марки, като Huawei, Oppo и Vivo, отчитат сходен резултат, като са спечелили по 15, 14 и съответно 13 долара на продадено устройство.
Спрямо другите китайски производители печалбата на Xiaomi от всяко устройство е много ниска (2 долара), но компанията е известна с тънките си маржове.
„Apple ще продължи да расте по време на ваканционния сезон, задвижван от високата цена на серията iPhone X. Нашите скорошни проверки на каналите за доставки на ключови пазари показаха, че търсенето на версията на iPhone X с 256GB е по-високо, което ще увеличи още повече печалбата на Apple", казва Нийл Шах, директор на изследователския екип на Counterpoint, цитиран в прессъобщението на компанията.
Изследването също така установява, че при среден ръст на печалбата от 13% на годишна база за всеки продеден телефон, кумулативната печалба на китайските марки премина 1,5 млрд. долара за пръв път за едно тримесечие.
Обикновено почти цялата печалба се дели от само две марки - Samsung и Apple, но китайските брандове засилват присъствието си през това тримесечие.
„Възходът на китайските марки може да се дължи на усърдните усилия за опростяване на веригата за доставки при нарастващата комбинация от смартфони от средния до висок клас в портфолиото", казва Тарун Патак, асоцииран директор в Counterpoint.
„Дори в сегмента на високите цени играчи като Huawei позиционират своите водещи модели малко под най-високите предложения на Apple и Samsung. Тази стратегия има за цел проникване в премиум пазара, като същевременно увеличи максимално приходите и печалбата", добавя той.
Според Counterpoint Apple генерира близо 60% от общата печалба, генерирана в сегмента на мобилните телефони, следвана от Samsung. Дялът на печалбата на Apple обаче се е понижил с 30% на годишна база поради увеличения микс от iPhone от предишно поколение.
„Apple продължи да прибира лъвския пай от печалбата в индустрията на мобилните телефони. Samsung, макар и с относително по-силно търсене на Note 8 и на серията от средния сегмент J, бе в състояние да генерира почти една четвърт от печалбата", подчертава Шах.


Хороскоп за 9 декември 2025
Тежка катастрофа със загинал
Мощно земетресение с магнитуд 7,6 разтърси Япония
Второ издание на инициативата "(НЕ) Сам вкъщи" подготвят в Общинския приют за кучета
Осъдиха 56-годишен варненец за държане на голямо количество алкохол без акцизен бандерол
Япония и Китай ескалират конфронтацията със спор за военен радар от уикенда
Какъв трябва да е бюджетът на България? Попитахме експертите
България очаква 2 млн. туристи през зимата, над 50% ще са от Европа
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 2
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 1
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Рибари от Ахтопол притеснени заради танкера: И плаж няма да има, и риба, и почиващи
Обезщетението за отглеждане на дете до 2 години се повишава на 460 евро
Евгений Кънев: Бюджетът може и да бъде приет силово, но ще има последици
Силен трус разлюля Япония, има предупреждение за цунами
Стармър, Мерц и Макрон в един глас: Ние сме с Украйна