Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Хардуер

Huawei губи позиции на пазара на мрежово оборудване извън Китай

Компанията усеща все повече ефекта от американския натиск

Huawei губи позиции на пазара на мрежово оборудване извън Китай

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Huawei Technologies е загубила дял от западните си конкуренти на пазара на мрежово оборудване в западните пазари, твърди компания, занимаваща се с изследвания на индустрията. Всичко това сигнализира, че американската кампания срещу китайския производител започва да показва влиянието си, пише Wall Street Journal.

Делът от приходите от продажбата на мрежово оборудване на Huawei в глобален мащаб, като се изключи Китай, се е свил с 2 процентни пункта според Dell’Oro Group. За 2020 г. той се равнява на 20%. Huawei е останала на трето място след конкурентите си Ericsson и Nokia, които са увеличили дяловете си през миналата година, допълва компанията. Ericsson е затвърдила лидерството си със своя пазарен дял от 35%, който е нараснал с 2 процентни пункта, докато Nokia е увеличила своя дял с 1 процентен пункт и е завършила годината с 25% дял.

В края на миналата година Huawei загуби короната на най-голям производител на смартфони в света и остана на пето място, благодарение на натиска от САЩ. В момента тя усеща ефекта и върху основния си бизнес с оборудване за мобилни мрежи.

Още по темата
Говорителка на Huawei припомни реч на основателя на Huawei Рън Джънфей от по-рано тази година, в която той казва на служителите, че връзките с клиентите „са силни както винаги са били“ и „поддържаме нашите трансакции, доставки и мрежи работещи без прекъсване“.

В същата реч Рън казва, че приходите и печалбата на Huawei за миналата година са се увеличили, въпреки нейните предизвикателства. Но по думите му е нужно оттегляне от някои пазари: „Трябва да се осмелим да изоставим някои страни, някои клиенти, някои продукти и някои сценарии“, коментира той.

Когато се включат продажбите в Китай, Huawei остава най-големият доставчик на мрежово оборудване в света, а глобалният ѝ дял е нараснал през миналата година. През 2020 Китай изпревари Северна Америка и се превърна в най-големия пазар в индустрията, сочат данни на Dell’Oro. В момента на този пазар се пада една трета от глобалните продажби.

Въпреки пандемията разходите за мрежово оборудване, които включват антени и свързани компоненти, е надхвърлило очакванията в редица региони и е достигнало 35 млрд. долара в глобален мащаб, твърди Стефан Понгратц, анализатор на Dell’Oro.

Извън Китай Вашингтон допринася за промените в индустрията. Администрацията на Доналд Тръмп предприе действия срещу Huawei, заявявайки, че Пекин може да използва оборудването ѝ за шпионаж. Компанията отрича тези обвинения.

Под натиска на Съединените щати много техни съюзници ограничиха използването на оборудването на Huawei за изграждането на следващото си поколение мрежи (5G), позовавайки се на заплахите за националната сигурност.

Новата администрация на Джо Байдън твърди, че разглежда тези заплахи за сигурността и ще работи със съюзниците, за да подсигури телекомуникационните мрежи.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Хардуер
Лидерът на Intel очаква „10 добри години“ за индустрията