Royal Philips NV ще продаде своя бизнес за производство за домакински уреди на китайската компания Hillhouse Capital в сделка, оценяваща бизнеса на около 3,7 милиарда евро (4,4 милиарда долара), тъй като главният изпълнителен директор Франс ван Хутен се стреми да създаде фокусиран върху здравното оборудване производител, предава Bloomberg.
Очаква се Philips да получи парични приходи от около 3 млрд. евро, когато сделката приключи, което се очаква да стане през третото тримесечие, се казва в изявление на компанията в четвъртък. Китайският фонд ще плати около 700 млн. евро, за да продължи да използва марката Philips в продължение на 15 години.
„С тази сделка приключихме големите ни продажби“, казва Ван Хутен. „Занапред фокусът ни е върху разширяването на нашето лидерство в здравните технологии“.
След като вече излезе от бизнеса с потребителска електроника, включително телевизори, DVD плейъри и осветление, продажбата на това подразделение отбелязва пълното излизане на Philips от пазарите, които не са свързани със здравеопазването. В същото време нидерландската компания обяви поредица от придобивания, свързани със здравето, тъй като изгражда портфолиото си за телемедицина и диагностика, за да осигури „обслужване на едно гише“ за болници и клиники, които искат да оптимизират разходите.
Пандемията води до дългосрочна промяна и преминаване към виртуални грижи, увеличавайки търсенето на оборудване, което позволява на здравните специалисти да се грижат за пациентите от разстояние.
Бизнесът за домакински уреди, в който влизат кафемашини, пречистватели на въздух и други продукти, генерира продажби за 2,2 милиарда евро през миналата година.


Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Инвеститорите се обръщат от AI към компании от по- консервативните сектори
Европейските народи трябва да променят мисленето си по отношение на войната
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Станишев: Никога не бих оставил страната в такава ситуация
преди 4 години А хита ба БФБ Алтерко с х5 ръст на акциите си и сходен бизнес просперира там където Филипс не успя :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ЕЕЕЕЕххх, голямата марка Philips, която измисли компакт диска, разпродава всичко, може пък да са решили да инвестират милиардите в биткойни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар