След една слаба година глобалният пазар на смартфони бавно ще започне да се възстановява през 2021 г., прогнозира TrendForce. Но Huawei няма да спечели от това, а ще отпадне от списъка на шестте най-големи производители на смартфони по произведени обеми, пише TechCrunch.
През 2020 г. глобалното производство на смартфони се сви с 11% на годишна база до 1,25 млрд. бройки. TrendForce очаква тази година то да се увеличи с 9% до 1,36 млн. бройки, докато хората заменят стари устройства с нови и нарасне търсенето на развиващите се пазари.
Но дори това леко възстановяване показва как пандемията продължава да влияе на икономиката и на глобалния дефицит на чипове, който в момента е причина за забавяне на производството в почти цялата индустрия за електроника.
През 2020 г. шестте най-големи бранда за смартфони по производствени обеми бяха Samsung, Apple, Huawei, Xiaomi, OPPO и Vivo. Но тази година TrendForce очаква Huawei да отпадне от класацията, а челната шестица да включва Samsung, Apple, Xiaomi, OPPO, Vivo и Transsion.
Тези шест компании се смята, че ще обхващат 80% от глобалния пазар на смартфони през 2021 г., а Huawei ще се озове на седмо място.
Основната причина за спада при Huawei е раздялата ѝ с бранда за бюджетни смартфони Honor. През ноември Huawei обяви, че продава Honor на консорциум от компании, за да запази веригата на доставките на подразделението от влиянието на търговските рестрикции, наложени от Съединените щати.
Отделянето на бизнеса поставя Honor извън обсега на санкциите, които нанесоха тежък удар на бизнеса на Huawei. Но „предстои да видим дали „новият“ Honor може да привлече вниманието на потребителите без подкрепата на Huawei. Освен това Huawei и новият Honor ще се конкурират директно в бъдеще, особено ако има освобождаване от американските санкции на по-късен етап“, гласи докладът на TrendForce.
В предишен доклад, публикуван скоро след обявяването на продажбата на Honor, TrendForce прогнозира, че сделката, както и липсата на чипове в глобален план, означават, че Huawei ще задържи едва 4% от пазара през 2021 г., спрямо 17% през 2019 г. и прогнозирани 14% през 2020 г.
Очаква се Apple да грабне част от пазарния дял на Huawei на пазара на висок клас смартфони, докато Xiaomi, OPPO и Vivo също ще се възползват от ситуацията. TrendForce смята, че отделилият се бранд Honor ще вземе 2% пазарен дял през тази година.


Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Инвеститорите се обръщат от AI към компании от по- консервативните сектори
Европейските народи трябва да променят мисленето си по отношение на войната
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Станишев: Никога не бих оставил страната в такава ситуация