През 2019 година БДЖ са готови да отделят 2 млн. лв. от бюджета си за наем на подвижен състав и преговарят с български и чуждестранни компании, съобщи ръководството на холдинга на пресконференция.
В момента заради остарялата техника превозвачът отменя около два-три влака на ден заради недостиг на локомотиви и вагони, заяви Григори Григоров, председател на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ ЕАД.
За миналата година БДЖ отчита закъснение от 430 хил. минути и са отменени 717 композиции при налични 560 влака, което означава 70-80% изпълнение на графика.
Ние сме в недостиг, заяви за наемането на подвижен състав Никола Василев, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ".
Той обясни, че процедурите за ремонт при възлагане на външни подизпълнители отнемат между 6 месеца и година.
„Единственият вариант да изпълним графика е да наемем допълнителен подвижен състав в помощ на това, което разполагаме в момента“, обясни той.
Наетите локомотиви ще попълнят недостига и ще заместят машините, които отиват на ремонт.
Ръководството на превозвача обяви, че до 4-5 месеца предстои да стартира процедура за наемане на около 20 локомотива и около 50 вагона, като развитието ѝ ще зависи от желаещите да участват и от евентуално обжалване. БДЖ търси и мотриси под наем, но налични ще има най-рано след средата на следващата година.
Без допълнителен ресурс няма как да изпълним графика, заяви Василев.


Тръмп допуска загуба за партията му на изборите
Очаква ни сняг за Нова година
Няма данни за пострадали българи в Австралия
Кристиано Роналдо влиза в киното
Зеленски заяви, че ще има компромиси по мирните предложения на САЩ
Украйна предлага да се откаже от исканията си за членство в НАТО
Европа навлиза в решаваща седмица, за да избегне заплахата от контролиран упадък
Украйна е ударила рафинерия в Краснодарския край на Русия
Датската шпионска агенция вече разглежда САЩ като потенциален риск
Цените на масло, мляко и сирене се понижават заради "зашеметяващо" производство
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Ботев Вр победи Добруджа след дузпи в мач за Купата
Опашката от ТИР-ове по магистрала “Марица” е над 20 км
Първият “Магазин за хората” отваря в Куклен утре
Костадинов: Няма да подкрепим ново правителство в този парламент
Украйна си е върнала контрола над 16 кв. км край Покровск
преди 6 години Добре А имат ли от кого да наемат под наем локомотиви и вагони Или това е само идея Почти сигурно е че за 2019 няма да могат да вземат под наем И имат ли идея какви локомотиви и вагони ще вземат под наем Ако са същите амортизирани като нашите няма никакъв смисъл да се вземат Най добрия вариант е тотална реформа в Б Д Ж Да купят нови мотриси с пари от концесията на летище София Да оптимизират линиите и да направят съдружие с голям операто р реисове Но затова се иска смелост и политическа подкрепа Като гледам тези двамата на снимката май нищо няма да се случи с Б Д Ж отговор Сигнализирай за неуместен коментар