IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Борисов: Отсечката на АМ „Хемус“ до Плевен ще е готова до края на 2021 г.

Премиерът инспектира на строителната дейност по изграждането на магистралата от Боаза до пътен възел Плевен

15:30 | 13.06.20 г. 10
<p>
	<em>Снимка: АПИ Архив</em></p>

Снимка: АПИ Архив

Отсечката на автомагистрала „Хемус“ до Плевен ще бъде готова до края на следващата година, заяви премиерът Бойко Борисов, който инспектира строителната дейност по изграждането на магистралата от Боаза до пътен възел Плевен.

Това, което съм поел като ангажимент към Севера и Северозапада, се работи на пълни обороти. Да сме живи и здрави догодина ще е готово, заяви Борисов.

Премиерът Борисов посочи, че активно продължава строителството на важни за страната инфраструктурни обекти като пътя Ботевград-Мездра, съобщава Bloomberg TV Bulgaria

По време на огледа с Борисов бяха министърът на финансите Владислав Горанов и заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

Заместник-министър Нанков посочи, че над 4000 души работят на трасетата на „Хемус“.

Цялостното доизграждане на автомагистралата до 2024 г. е основен приоритет в Управленската програма на правителството. Строителството на „Хемус“ ще осигури бърза и безопасна пътна комуникация между София и Варна.

В петък Агенция „Пътна инфраструктура“ започна открита тръжна процедура за определяне на изпълнител на строителния надзор при изграждането на последните 88,9 км от АМ „Хемус“. Това е отсечката между 222-ри и 310-ти километър - след връзката с пътя Русе - Велико Търново до строящия се в момента участък Белокопитово – Буховци.

Прогнозната стойност на обществената поръчка е над 21,414 млн. лева без ДДС и е разделена на три обособени позиции.

От АПИ съобщават, че срокът за приемане на офертите изтича в 17:30 ч. на 30 юли.

Investor.bg припомня, че в края на декември 2019 г. АПИ възложи проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на Участъците 7, 8 и 9 от АМ „Хемус“ по Закона за обществените поръчки на „Автомагистрали“ ЕАД. Договорът е на стойност 1,150 млрд. лв. без ДДС.

Доизграждането на АМ „Хемус“ е основен приоритет в Управленската програма на правителството, тъй като бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация между София и Варна.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:31 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

10
rate up comment 3 rate down comment 0
beinsa
преди 3 години
Това е добра новина за съживяването на Плевен.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 6 rate down comment 5
Solar Power
преди 3 години
А за тези милярди които се хвърлят няма да се учудя ако някоя западна фирма ни направи подземен тунел София - Варна :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 5 rate down comment 0
Solar Power
преди 3 години
Как 30 ? Първата копка е октомври 1974-та :) .... цели 46 години и кусур :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 11 rate down comment 4
Стоян Петров
преди 3 години
Точно тази магистрала е най-социалистическа. Изгражда се на принципа "на ви тез пари, стройте докъдето стигнете". Друг е въпросът че, българските пътни строители се наговориха да искат над 10 000 000 за километър. Като днес си спомням как отстраниха спечелилата търг Италстраде, заради това че образованието на главния им проектант не отговаряло на родните критерии. Милеем за нашето, затова имаме магистрали, които на петата година са с коловози.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 4 rate down comment 2
Shadow1
преди 3 години
Много хубаво че ще има Хемус, но с всичките социалистически реформи, които се случиха наскоро, тази магистрала е - "една птичка пролет не прави"
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 5
Dr. Vatnikov
преди 3 години
Важното е, че се гради. Ако можеше и да е с по-малко корупция и повече реформи, Боката щеше да си е прайм министър доживот.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 8 rate down comment 4
Стоян Петров
преди 3 години
В Южна България ще "подкупи"много по-голям електорат, отколкото в Северна. Бакалска сметка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 5
Стоян Петров
преди 3 години
Колко хубаво ще е да резне лентата точно преди исборите, но едва ли.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 6 rate down comment 5
mvr0306
преди 3 години
Бойко направи твърде голяма разликата в строежа на магистралите между севеврна и южна Бг. На стотици км в южна Бг се падат трийсетина км в северна Бг. Не ми е ясно как хората от Русе, Вн и други големи градове в северна Бг гласуват за ББ. За ББ има само Сф, Бургас и Пловдив!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 1
Боян
преди 3 години
Да видиш да не повярваш от 30 години чакаме.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още