Туристическият бизнес в България настоява за удвояване на парите за национален маркетинг и реклама на българския туризъм през следващата година. Големите инвеститори в туристическия сектор са отправили официално предложение до управляващите 0,5% от приходите в сектора на туризма да отидат за реклама на българския туристически продукт.
Това беше обявено пред медиите след работна среща на министъра на туризма Николина Ангелкова с туристическия бранш.
По предложение на председателя на Националния борд по туризъм Красимир Гергов е изпратено писмо до премиера, с което се настоява националната реклама на туризма да се финансира с 0,5% до 1% от приходите, които реализира секторът за предходната година.
Официалното предложение на Националния борд по туризъм е изпратено и до вицепремиера Валери Симеонов и председателите на бюджетната и икономическата комисия в парламента.
Предложението е подкрепено от работодателските организации в страната.
Припомняме, че бюджетът за реклама на туризма е около 14 млн. лева за 2018 година.
„Туристическият бизнес отчита необходимостта от промяна във визията за определянето на бюджета за туризъм. Предлагаме ясен и обективен механизъм, концептуално различен от досегашния“, каза Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм. Тя поясни, че конкретното предложение е приходите от туризъм по официална статистика за предходната година да служат като база, върху която да се начисляват средствата за национална туристическа реклама.
„Ако приходите от туризъм за миналата година са 6,9 млрд. лева, както сочат официалните данни, то това би формирало около 32 млн. лева за 2019 г. със заложен механизъм за бавно и постепенно нарастване до 1%“, обясни Карастоянова.
Принципната позиция на Националния борд по туризъм е, че националната реклама на туризма трябва да се финансира с 1% от приходите, които реализира секторът. Предложението сега за 0,5% стартова позиция е израз на балансираната позиция към тези промени, които не могат да станат изведнъж, допълни тя.
За бизнеса е важно парите за национална туристическа реклама да се насочват особено към специализирани кампании в новите презокеанскки перспективни пазари. Важно е да се създаде мрежа от туристически представителства с фокус върху туризма, което е дефицит към момента, защото липсват официални туристически представителства, които професионално да промотират туризма ни в чужбина, каза още Карастоянова.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си