Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Парламентът отхвърли поредния опит на БСП да спре концесията на Летище София

БСП ще сезира ВАС за решението на Министерския съвет за отдаване на концесия на летището, ще търси съдействие и от президента

Парламентът отхвърли поредния опит на БСП да спре концесията на Летище София

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Парламентът отхвърли поредния опит на БСП да спре концесията на Летище София с 88 гласа "за", 73 "против" и 40 въздържал се.

От левицата предложиха с допълнение в Закона за концесиите да бъдат изключени от даване на концесия дейността, услугите и обектите на търговските дружества в забранителния списък за приватизация от Закона за приватизация и следприватизационен контрол. Причините за поставяне на тези дружества на особен ограничителен режим за приватизация са сходни с тези, които налагат изключването при режима на концесиите, се посочва в мотивите.

От ГЕРБ и "Обединени патриоти" критикуваха левицата, че тази законодателна промяна не е на мястото си и няма да има желания ефект. 

Още по темата

Председателят на правната комисия Данаил Кирилов /ГЕРБ/ посочи, че няма връзка между забранителния списък и Закона за концесиите и няма как да стане, защото концесия на корпоративно имущество не може да има. Той отбеляза, че концесията е на публична държавна или общинска собственост. Летище София като земя със съоръжения е обект на публична държавна собственост и като такъв може да подлежи на концесиониране, посочи Кирилов. Този актив обаче не е апортиран в капитала на дружеството "Летище София" ЕАД, добави той. В забранителния списък са търговски дружества, ако проблемът ви е концесионната процедура на летището, то няма нищо общо с дружеството, коментира Кирилов, цитиран от БТА.

Крум Зарков /"БСП за България"/ заяви, че Законът за концесиите има нужда от прецизиране, защото се създава впечатлението, че с един закон законодателят създава списък, а с друг го заобикаля. Правната техника е коректна и не касае само Летище София, коментира той.

Лидерът на БСП Корнелия Нинова отбеляза, че за четвърти път се опитват да спрат концесионната процедура на Летище София с различни законодателни техники. Тя обяви, че ще се опитат да сезират Върховния административен съд за решението на Министерския съвет за отдаване на концесия на летището, както и ще се обърнат с молба за среща с президента Румен Радев. Нинова коментира, че това не е правен, а е политически въпрос - искаме ли държавата да има собственост и контрол върху стратегически обекти. Обръщаме се към патриотите да ни подкрепят, посочи тя и отбеляза, че Волен Сидеров е искал ревизия на всички концесии.

Когато предлагах да се прекратят златните концесии, вашата партия беше против, когато предлагах да се изгонят ЧЕЗ, ЕВН и Е.ОН от България, вие бяхте против, сега крадете нашите идеи, обърна се председателят на ПГ на "Обединени патриоти" и лидер на "Атака" Волен Сидеров към Нинова.

Колегата му Искрен Веселинов /ВМРО/ посочи, че основният въпрос днес не е за държавата в икономиката, а може ли БСП да напише свестен законопроект, за да има подкрепата на патриотите.

Христиан Митев /НФСБ/ отбеляза, че летищата във Варна и Бургас са дадени на концесия по време на управление на БСП и продължават да се развиват доста добре.

Заместник-председателят на ПГ на ДПС Йордан Цонев посочи, че е впечатлен от заявката на Нинова, че БСП ще защитава националния суверенитет и попита дали ще бъде последователна във всички закони. Той отбеляза, че тече публично обсъждане на предложенията за промяна в закона за БНБ, които трансферират суверенитет към Европейската централна банка във връзка с влизането в чакалнята на еврозоната.

Когато кажем, че ще пазим националния суверенитет, ще го пазим, увери го Нинова. Тя отговори и на патриотите, че не е участвала в никакво качество във взимането на решения за концесия в миналото. Когато дойде да взимаме решения за бъдещето, ще отменим концесията на Летище София, заяви лидерът на БСП.

Прогнозираната cтoйнocт нa ĸoнцecиятa нa лeтищe "Coфия" e 3,9 млрд. eвpo бeз ДДC, или нaд 7,6 милиapдa лeвa. Кoнцecиятa щe бъдe зa cpoĸ oт 35 гoдини. 

В края на юни Mиниcтepcĸият cъвeт разреши отново oтĸpивaнeто на пpoцeдypa зa ĸoнцecиятa нa Лeтищe Coфия. 

Процедурата за концесия бе обявена за първи път от предишното правителство на Борисов с идеята значителна първоначална вноска да отиде за разплащане на дълговете на БДЖ. Тя обаче бе спряна от служебното правителство на Огнян Герджиков през март 2017 г. с мотива, че не защитава достатъчно добре публичния интерес.

Позицията на БСП тогава бе категорично против процедурата.

За да обяви отново процедурата, транспортното министерство използва консултантска помощ от Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие.

По статията работиха: Евгения Маринова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
2
 
1
s3
преди 1 година
Няма профилна снимка
Комунистите винаги са против прогреса. Варна и Бургас отдавна имат концесионни летища, само ние столичаните останахме с държавно. Време е да се концесионира и летище Столица за да може и ние да получим една съвременна услуга. Хем ще се повиши качеството, хем и пари ще влязат в държавата.

Още от Икономика и политика
Експерт: Намалява полагането на нерегламентиран труд в България