Предложението на правителството да се осъществят забавените плащания по договорите за текущ ремонт и поддръжка на пътищата трудно прескочи първото си препятствие – комисията за регионална политика на Народното събрание.
Депутатите приеха с 9 гласа „за“ проекта на решение, внесено от депутата Настимир Ананиев от „Продължаваме промяната“ след сериозен спор, след като първоначално Ананиев, като председател на регионалната комисия, отказа да подложи на гласуване предложение на депутатите от „Възраждане“ за отлагане на дебата и гласуването.
В крайна сметка на финала на дебата тяхното предложение беше гласувано и беше отхвърлено. Преди това народните представители на „Възраждане“ заявиха, че няма да гласуват тази точка от дневния ред, но останаха в залата. След гласуването те спориха с председателя на комисията дали е имало кворум за гласуването ѝ.
Народните представители на „Възраждане“ настояваха Министерството на регионалното развитие и благоустройството да представи пред депутатите всички разчети във връзка с финансовите сметки за тези разходи. По време на дебата имаше и спор доколко предишните управляващи са можели да надвишат стойността на договорите за поддръжка на пътищата с възлагане на допълнителни дейности.
Регионалният Министър Гроздан Караджов призна в един момент, че тазгодишният заложен бюджет също няма да стигне заради ръста на цените на строителните материали и инфлацията като цяло и заговори за предстояща скорошна актуализация на бюджета. За настоящата година за пътни ремонти са предвидени около 1,2 млрд. лева.
Правителството предлага Народното събрание да одобри разплащането на 640 млн. лева по договорите за текущ ремонт и поддръжка на пътищата. Това е половината от сумата, за която пътноподдържащите фирми претендират.
Предлага се и пълното изплащане на дължимите от Агенция „Пътна инфраструктура“ средства по договорите за производство, доставка и монтаж на пътни знаци и по договорите за полагане на маркировка, както и задълженията по месечни и извънредни задания по договорите за извършване и поддръжка на републикански пътища.
Допълнителни плащания по предявени към пътната агенция суми за поддръжка на пътища, за монтаж на ограничители системи, полагане на маркировка и производство и монтиране на знаци ще се изплащат поетапно, с акт на Министерски съвет, предвижда предложението.
По времето на служебното правителство на Стефан Янев 5-годишните договори за поддържане на пътищата и текущи ремонти бяха прекратени предсрочно, след като доклад на тогавашния служебен правосъден министър Иван Демерджиев показа, че цената, на която са сключени, е многократно надхвърлена, а бюджетът на пътната агенция – изчерпан.
В доклада се подчертаваше, че освен текущи ремонти, фирмите за поддръжка са правили и основни ремонти без търгове и без строителни книжа. Тези обекти нямат разрешения за строеж. Правителството затова реши да направи първо ревизия, за да се установи каква е реално свършената работа, която ще бъде разплатена. За да могат обаче фирмите да продължат да работят, се разплаща половината от предявената дейност. Останалите плащания ще се осъществят на по-късен етап.
Спешно трябва да се проведат и обществени поръчки за избор на нови фирми за текущи ремонти и поддръжка на пътищата. За да не се окаже, че накрая няма да има кой да поддържа пътищата, депутатите трябва да одобрят също пътната агенция да избере нови изпълнители до края на септември.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ