Плановете за изграждането на нов път с естакада до терминал 2 на Летище София се рестартират. Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е обявило обществени поръчки за проектиране и строителство на съоръжението и за консултантска услуга и строителен надзор, показва справка в регистъра на Агенцията за обществени поръчки.
Общата индикативна стойност на двете поръчки е за 13,67 млн. лева, като само за проектирането и строителството са предвидени 13,4 млн. лева. Финансирането вероятно отново ще е с пари от бюджета на транспортното министерство.
Оферти по процедурата за проектирането ще се приемат от ведомството до 24 септември, а за консултантската услуга – до 23 септември.
Новата пътна връзка е категория градска магистрала от ІІ клас с дължина от малко над километър, като в т.ч влиза и мостовото съоръжение с дължина от почти 350 м. Разрешението за строеж е издадено от регионалното министерство още през 2005 г. и е влязло в сила през 2006 г.
Терминал 2 на Летище София беше открит официално в края на 2006 г., дни преди България да стане член на Европейския съюз (ЕС). До него се планираше да има нов, по-пряк път с естакада, който така и не беше реализиран заради споровете със собствениците на имотите и недостатъчно финансиране. Стойността на проекта с дължина от малко над 1,3 км беше над 8 млн. лева.
Търгът за строителството беше спечелен от „Мостстрой“. През 2006 г. фирмата дори започна работа по обекта, който беше обявен за национален, но беше принудена да прекрати дейностите.
Експерти са направили три проверки на извършените строителни работи в началото на тази година. Констатациите са, че като цяло изградените подпорни стени и стълбове са в добро състояние, но армировката, която е била оставена за продължаване на строителството, е изрязана и открадната. Затова ще се наложи частично разрушаване на бетона за полагане на необходимата нова армировка.
Частично ще се разрушат и някои от изградените вече стълбове, ще се правят корекции и по пилотите на фундаментите на някои от стълбовете. Ще трябва да се разчистят и незаконни депа за строителни отпадъци, които са възникнали в района.
Новият проектант трябва да преправи конструкцията на естакадата, за да може върху нея да се поставят шумоизолиращи огради и предпазни парапети. Ще трябва да се проверят и актуализират и одобрените инвестиционни проекти и да се разработят работни проекти.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
преди 10 години Метро до терминал 2, нов път до терминал 2, а в същото време Уиз ер стана най-голямата авиокомпания в България и никой нищо не мисли за връзките с терминал 1 от където летят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Може би за автомобили... знам ли... ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години И за къф *** като вече има метро дотам??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар