Завършването на недостроената магистрала „Хемус“ се отлага за след 2027 г. Това стана ясно от отговор на министъра на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов на въпрос на депутата Кирил Симеонов от партията „Има такъв народ“, представен в рамките на парламентарния контрол.
Контролът се състоя късно снощи.
Най-скоро ще бъде завършен участъкът до разклона за с. Дерманци, който се строи в момента – до август т.г., обясни Караджов. На финален етап е и строителството на отсечката Буховци – Белокопитово, допълни той.
За подучастъците Дерманци – Каленик и Каленик – Плевен сроковете за завършване на строителството са през 2023 г.
В отсечката Плевен – Велико Търново, част от която са участъците Плевен – Летница, Летница – Павликени, Павликени – Куцина/Велико Търново, трябва да приключат отчуждителните процедури. Срокът за завършването им е от 36 до 42 месеца след откриване на строителна площадка, което означава, че трябва да са приключили всички процедури по ОВОС, отчуждения, изработване на технически проект и издаване на разрешение за строеж.
За подучастъците 7 и 8 от магистралата – от Велико Търново до Попово и от Попово до Лозница, ще трябва да се променя трасето, което ще наложи и провеждането на нова ОВОС, както и препроектиране. Първият участък ще се удължи с около 3 км, а втория – с 4 км, обясни Караджов.
За тези два участъка най-ранният срок за завършване на строителството е „късната 2027 г.“, обясни регионалният министър.
За участък 9 (Лозница-Буховци) има готов технически проект, строителството ще може да започне през 2023 г., а срокът му е 30 месеца.
Той подчерта, че съкращаване на срокове за процедури не е възможно без законови промени.
Преди седмица, на работна среща на Гроздан Караджов с представители на Агенция „Пътна инфраструктура“, строителния контрол и държавната компания „Автомагистрали, която получи над 2 млрд. лева за довършването на магистрала „Хемус“, стана ясно, че за 2022 г. трябва да се предвидят още почти 1 млрд. лева за продължаване на работата по магистралата.
През миналата година правителството изтегли обратно 500 млн. лева от авансово платените 2 млрд. лева на „Автомагистрали“, след като се разбра, че то е раздало 1,5 млрд. лева на множество фирми, които да строят вместо държавното дружество.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си
6 поведения, които да избягвате през 30-те и 40-те си години, ако искате да имате щастлив брак
В "Бързи и яростни 10: Част 2" може да видим... Кристиано Роналдо
Бъдеще, в което има само електрически коли, е възможно
преди 3 години Не мисля, че някой е вярвал на обещанията за 5 моста, 3 тунела и завършване на всички АМ за 4 години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Накрая Бойко ще каже: "Добре, че бях аз да дам парите, докато бях на власт. Иначе и толкова нямаше да има." отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Пфу..Уж по две магистрали на година щяхме да получаваме, пък тя ква стана... отговор Сигнализирай за неуместен коментар