Жалба в КЗК блокира обществената поръчка за строителството на участъка от третия метродиаметър в София от бул. „Владимир Вазов“ до кв. „Левски-Г“, показва справка в регистъра на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).
Вносител на жалбата е строителната компания „Геострой“, част от групата „Геотехмин“, която е класирана на второ място за изграждането на обособена позиция 1 от поръчката – за метростанцията на кръстовището на бул. "Владимир Вазов" с ул. "Станислав Доспевски" и прилежащия участък.
За изпълнител на отсечката от този метроучастък комисията за тръжната процедура е определила „Обединение ХСС – Монолит София“ с водещ партньор фирмата „Монолит“, която получава максимална оценка от 100 точки.
И „Монолит“, и „Геострой“ получават 52 точки за техническите параметри на офертата. Предимството на „Монолит“ е в предложената цена – 69,9 млн. лева без ДДС спрямо 88,2 млн. лева без ДДС на „Геострой“ (съответно 83,88 млн. лева и 105,82 млн. лева с ДДС).
Предложената от „Монолит“ цена е с повече от 20% под средната стойност на подадените оферти, става ясно от доклада на комисията, заради което компанията е давала обяснения. От тях става ясно, че по-ниската цена е заради това, че обединението разполага със собствен персонал в София и няма да калкулира разходи за мобилизиране и престой. Компанията има и строителна техника, базирана близо до обекта, планирала е и организация на изпълнение на работата на еднотипни работни цикли, което ще увеличи производителността, ще използва т.нар. милански способ за строителство, което спестява някои допълнителни дейности и разходи, както и ще приложи други технически решения, спестяващи пари.
След като КЗК се произнесе по жалбата, компанията „Геострой“, ако не е удовлетворена от резултата, може да обжалва и пред Върховния административен съд (ВСС). Това ще проточи времето до подписване на договор и започване на строителството поне с няколко месеца.
„Трейс Груп Холд“ е избран за изпълнител на втората обособена позиция от обществената поръчка за този участък от метрото - за метростанцията на ул. "Витиня" и ул. "Бесарабия" и прилежащия участък. При очаквана цена от 65 млн. лева без ДДС, или 78 млн. лева с ДДС, дружеството получава максимална оценка от 100 точки (44 точки за техническата част и 56 точки за цената) при предложени 75,08 млн. лева без ДДС (малко над 90 млн. лева с ДДС).
Третата обособена позиция - за последната метростанция в кв. „Левски Г“, е дадена за строителство на „Джи Пи Груп“ също с максимална оценка от 100 точки и предложена цена от 48,18 млн. лева без ДДС (малко над 57,8 млн. лева с ДДС).
За четвъртата обособена позиция – за системите за управление и контрол в метроучастъка, има само един кандидат, „Консорциум Сименс Мобилити“, в който участват компании от групата на „Сименс“. Дружеството е определено за изпълнител с комплексна оценка от 97,6 точки.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони