Създаването на регистър на автосервизите и въвеждане на изисквания за минимален срок на гаранция на извършвания ремонт на автомобил са част от промените в законодателството, които предвижда транспортното министерство. Собственици ще имат персонален достъп до този регистър и в него ще трябва да се поддържа информация за произхода на резервите части, които се предлагат.
Това обяви пред БНТ Дамян Войновски, главен секретар на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".
Той напомни, че проблемът със сервизите се обсъжда още от 2014 г.
“В момента няма ясен регламент за автосервизите и по този начин не може да се защитят правата на гражданите, а в същото време самите ремонти оказват пряко влияние върху безопасността на движението. Има изискване да се издават документи, но те са само фактури и касова бележка. Официалните сервизи поддържат стандарти, но малките, а и не само те, не спазват никакви регламенти, защото не са задължени. Обмисля се да се сложат минимални изисквания, да се направи регистър на специалистите, които работят в тези автосервизи, както и регистър на самите сервизи. Не искаме да ги затваряме, а да ги извадим на светло в една еднаква среда”, посочи Войновски.
Той обясни, че се предвижда регистрите да бъдат два – за сервизи и лицата, които работят в тях, както и какви дейности извършват.
“Отделно ще има нов регистър за превозните средства, да се надгради сегашният за техническите прегледи. В него ще бъде вписвана информация какви ремонти са извършени. Залага се минимално изискване на гаранция от шест месеца, но ще може да има и по-дълъг срок за по-високо качество. В момента се обсъждат глобите, които най-вероятно ще започват от 5 000 лева, както и забрана за извършване на дейност, коментира Дамян Войновски. – От различните автомобилни асоциации също искат тази регистрация да стане факт, за да излезе браншът от сивия сектор.”
Пред БНТ Георги Илиев, собственик на автомобилен сервиз в София, коментира, че “въвеждането на подобен тип регистър ще създаде лоялна конкуренция и така ще се отговори на по-високите изисквания на клиентите.
“В зависимост от типа дейност на автосервиза трябва да има минимум техническа компетентност, степен на оборудване. Всички, които извършват тази дейност, ще бъдат хора, които имат необходимото техническо и материално оборудване и необходимата компетентност”, смята той.
Илиев припомни, че европейската гаранция е две години, а гаранцията при ремонт трябва да е минимум шест месеца. Търговецът трябва да може да дава гаранция към автосервиза, но до този момент гаранцията не е ясно регламентирана.


Хороскоп за 9 декември 2025
Тежка катастрофа със загинал
Мощно земетресение с магнитуд 7,6 разтърси Япония
Второ издание на инициативата "(НЕ) Сам вкъщи" подготвят в Общинския приют за кучета
Осъдиха 56-годишен варненец за държане на голямо количество алкохол без акцизен бандерол
Япония и Китай ескалират конфронтацията със спор за военен радар от уикенда
Какъв трябва да е бюджетът на България? Попитахме експертите
България очаква 2 млн. туристи през зимата, над 50% ще са от Европа
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 2
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 1
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Рибари от Ахтопол притеснени заради танкера: И плаж няма да има, и риба, и почиващи
Обезщетението за отглеждане на дете до 2 години се повишава на 460 евро
Евгений Кънев: Бюджетът може и да бъде приет силово, но ще има последици
Силен трус разлюля Япония, има предупреждение за цунами
Стармър, Мерц и Макрон в един глас: Ние сме с Украйна
преди 7 години Няма логика да купуваме цели коли втора употреба без гаранция, а после и най-малкият ремонт по същите да е със задължителна такава!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар