Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Начало

Електрическите автомобили ще завладеят и пустинята в Аризона

Компанията Lucid ще може да се похвали с първия производствен център в САЩ, изграден специално за сглобяване на електрически превозни средства

Електрическите автомобили ще завладеят и пустинята в Аризона

Снимка: Bloomberg

В покрайнините на малък град на по-малко от 50 мили югоизточно от Феникс, в пустинята се появява завод за електрически превозни средства. Ако всичко върви по план, до края на годината от нея ще се появи и първия луксозен електрически седан в серийно производство.

Lucid Motors, американски стартъп, подкрепен от Фонда за публични инвестиции на Саудитска Арабия, строи фабриката и планира да започне производството на своя дебютен модел по-късно тази година, като доставките са планирани да започнат в началото на 2021 г.

От Lucid казват, че строителството върви по график, докато други автомобилни производители бяха принудени да спрат производството и да забавят пускането на ключови модели заради разпространението на пандемията от коронавирус.

Чрез поредица от логистични маневри, помощ от доставчици на части и малко късмет ръководителите на Lucid споделят, че са успели да продължат напред с инсталирането на критично оборудване за сглобяване на автомобилите.

Основният принос за успешното реализиране на проекта идва от самото му местоположение. Аризона не забрани строителните работи на фона на масовите блокади в много от другите щати. След като завърши стоманената конструкция на завода през февруари, Lucid приключи и с външните стени и покриви и наскоро се зае с доставката на производственото оборудване от доставчици, включително Hokuto, производител на устройства за монтаж.

Производителите на оборудване, базирани в Азия, бързо се върнаха към работа, след като Япония, Китай и Южна Корея позволиха на предприятията да възобновят дейността си.

Lucid все пак не успява на 100% да избегне свързаните с вируса ограничения. Нейният доставчик на оборудване за боядисване Durr Systems първоначално планираше да завърши работата си по съоръжението  своя производствен център в Китай. Когато обаче Пекин въведе ограничителните мерки, работата се премести в завода на Durr в Мексико. След като предприятията започнаха да преустановяват своята дейност в Северна Америка, компанията се върна обратно в Китай, който премахна ограниченията. Според Lucid всичко това е довело само до минимално забавяне.

Доставчиците също така са отклонили ресурси за Lucid от други автомобилни производители, които трябваше да поставят на пауза проектите си заради вируса, заяви пред Bloomberg главният изпълнителен директор на Lucid Питър Роулинсън.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

1
 
3
 
1
преди 2 месеца
Питър Роулинсън - изпълнителният директор е бивш вицепрезидент на тесла и е участвал в екипа по създаването на tesla S ... някой изненадан ... :)))

Дерек Дженкинс - главният дизайнер е работил в мазда като водещ дизайнер за cx5 и допринасящ дизайнер за mazda6, mazda3 и cx9

екипът по производствот са бивши кадри на bmw ...

преди 5 години имаха по-амбициозна цел 50.000 на година , преди 2 години заявиха че целта ще е 20.000 на година от 2021 , сега са я свалили на 10.000 за година . дано да успеят . щото туканка доста хора мислят , че това което постига тесла е лесно , да следят развитието на тази марка ... :))) ... даваш депозит от $1000 и чакаш , базата ще струва засега по цени от 2018 - $62.000 ... от там нагоре какво те чака не е известно много ... ето някои базови неща ...

https://www.caranddriver.com/lucid-motors/air

Още от Начало
Рекорден ръст в новите случаи на коронавирус вече има във всеки регион по света