
Снимка: „Софарма“ АД
|
„Софарма“ АД отчита 9% ръст на продажбите на продукция през 2019 г., съобщи фармацевтичната компания чрез Бюлетин Investor.bg. В това число има увеличение на продажбите за вътрешен пазар с 5% и за износ с 27%.
За сравнение продажбите през 2018 г. намаляха с 3%, предхождани от 13% ръст през 2017 г., но с три поредни години на спад преди това от 5% за 2016 г., 14% за 2015 г. и 7% за 2014 г.
Общият ръст за последните 12 години е с 26%, включително 3% на вътрешния пазар и 45% на износа.
Възниква въпросът колко от тези 25% ръст се дължат на вливането в „Софарма“ АД на „Българска роза – Севтополос“ АД през 2015 г., на „Медика“ АД през 2017 г. и на „Унифарм“ АД през 2018 г.
Само за декември 2019 г. повишението на продажбите на „Софарма“ АД е с 16% спрямо същия месец на предходната година. В това число при вътрешния пазар има напредък с 5%, а при износа с 27%. Прави впечатление, че декември е силен и в предходните години, а именно 26% увеличение на годишна база за месеца през 2018 г. и 21% през 2017 г. на годишна база. Възможно е декември да е свързан с изпълнение на годишните договори и попълване на запаси в клиентите в Русия и Украина, което да води до силните ръстове през месеца, компенсиращ предните.
Съответно ако клиентите на „Софарма“ АД се заредят с продуктите й през декември, е логично да поръчват по-малко в следващите месеци.
Година |
Ръст на годишна база |
Ръст спрямо 2007 г. |
|
Общо |
Вътрешен пазар |
Износ |
Общо |
Вътрешен пазар |
Износ |
2019 |
9% |
0% |
15% |
26% |
3% |
45% |
2018 |
-3% |
3% |
-7% |
16% |
3% |
26% |
2017 |
13% |
3% |
20% |
20% |
0% |
36% |
2016 |
-5% |
-2% |
-6% |
6% |
-3% |
13% |
2015 |
-14% |
0,30% |
-20% |
11% |
-1% |
20% |
2014 |
-7% |
1% |
-10% |
29% |
-2% |
50% |
2013 |
3% |
7% |
1% |
39% |
-3% |
67% |
2012 |
0,35% |
-9% |
5% |
35% |
-9% |
65% |
2011 |
0,41% |
3,32% |
-0,86% |
35% |
0% |
57% |
2010 |
13% |
-1% |
20% |
34% |
-3% |
59% |
2009 |
12% |
4% |
16% |
19% |
-2% |
32% |
2008 |
6% |
-6% |
14% |
6% |
-6% |
14% |
Разбира се, „Софарма“ АД е холдинг и за финансовото му състояние голям ефект имат дъщерни дружества като „Софарма Трейдинг“ АД.
Акциите на „Софарма“ АД поскъпват с 3% в последните 12 месеца до 3,45 лв. за акция и 465 млн. лв. пазарна капитализация. За е разпределен брутен дивидент от 0,05 лв. на акция.
Материалът е с информационен характер и не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.