Подкрепената от Amazon компания за доставки на храна Deliveroo разкри, че е записала 223,7 млн. паунда (309 млн. долара) загуба миналата година. Това стана ясно от документите ѝ до Лондонската фондова борса, където тя планира да се листне, пише CNBC.
Загубата на Deliveroo е значително по-малка от тази през 2019 г., когато компанията отчете 317 млн. паунда. Въпреки че базираната в Лондон 8-годишна компания все още е на червено, нейните приходи се изкачиха до 4,1 млрд. паунда през 2020 г. от 2,5 млрд. паунда през 2019 г.
Датата на първичното публично предлагане на Deliveroo не е обявена официално, но вероятно ще е в следващите няколко седмици. Goldman Sachs и JP Morgan Cazenove са поканени за глобални координатори.
Deliveroo може да бъде оценена на около 10 млрд. долара при листването. Наскоро фирмата набра 180 млн. долара свеж капитал, което я оцени на 7 млрд. долара. Освен от Amazon, Deliveroo е подкрепена и от Durable Capital Partners, Fidelity, T. Rowe Price, General Catalyst, Index Ventures и Accel.
В документите, подадени до борсата днес, главният изпълнителен директор на Deliveroo Уил Шу посочва, че “никога не се е стремил да бъде основател или главен изпълнителен директор“, както и че „не е чел TechCrunch”.
„Аз съм един от онези типове от Силициевата долина с милиони идеи“, коментира бившият анализатор на Morgan Stanley в писмото си. „Имах една идея. Една идея, родена от лично недоволство. Идеята, от която бях фанатично обсебен: исках да получавам доставки на чудесна храна от невероятни ресторанти в Лондон”.
Битка за оцеляване
Deliveroo беше на ръба на провала през 2020 г., след като регулаторите започнаха анализ на миноритарната инвестиция на Amazon, но достигна до оперативна рентабилност в края на годината благодарение на скока в търсенето, свързан с по-голямото търсене на онлайн поръчки заради блокадите.
Deliveroo твърди, че днес работи с над 115 хил. търговеца на храна и 100 хил. ресторанта, като обслужва милиони потребители в 12 държави. Според документите, подадени днес, фирмата обслужва по 6 млн. поръчки всеки месец.
Но Deliveroo “все още е в началото“, коментира Шу. „Нашите амбиции се развиха, след като започнахме реално да разбираме и да преследваме възможностите пред нас на пазара на онлайн поръчки на храна“.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“