Втората по големина китайска компания за електронна търговия JD.com отчете неочакана печалба за третото тримесечие, въпреки че загуби около 100 клиента заради огромната конкуренция в надпреварата за провелия се този месец Ден на самотните сърца в Китай, предава Ройтерс.
JD обяви, че е генерирала нетна печалба от 1 млрд. юана (151 млн. долара). Това е най-високата ѝ печалба за тримесечие и надвишава значително консенсусната прогноза на анализаторите за 213 млн. юана загуба.
Неочакваната печалба и 39-процентният ръст на приходите тласнаха нагоре цената на акциите на компанията, която записа 5% повишение веднага след обявяването на новината.
Компанията отчете 807,9 млн. юана загуба за третото тримесечие на миналата година.
Наскоро JD заяви, че е загубила около 100 клиента заради конкуренцията в рамките на Деня на самотните сърца - най-голямото събитие за онлайн продажби в Китай, което завърши тази събота.
Главният финансов директор Сидни Хуан твърди, че марките, които са напуснали платформата, са големи китайски брандове за дрехи, а фирмата очаква растежът в тази сфера на търговията да запази нивото си през следващите два месеца, а след това да се възстанови.
JD обвини основния си конкурент Alibaba в нечестни тактики, като е карала търговците да избират между онлайн платформите.
“На база на обратната връзка, която получихме от тези търговци, ходът се дължи основно на нечестните тактики на нашия конкурент”, посочва Хуан по време на среща с анализатори. Alibaba твърди, че обвиненията на JD не са верни и търговците са свободни да изберат коя платформа да използват.
JD.com генерира 19 млрд. долара приходи от продажби в рамките на Деня на самотните сърца, които ще бъдат отразени във финансовите ѝ резултати за четвъртото тримесечие. Alibaba отчете 25 млрд. долара приходи благодарение на събитието.
Приходите на JD за третото тримесечие са достигнали 83,8 млрд. юана, което е над средната прогноза на анализаторите за 83,8 млрд. юана по данни на Thomson Reuters I/B/E/S.
JD очаква приходите за тримесечието, завършващо през декември, да са в диапазона 107-110 млрд. юана, което представлява ръст от 35-39% и съответства на очакванията на анализаторите. Въпреки това маркетинговите разходи за продажбите през ноември се очаква да окажат влияние.
Тази година JD инвестира в логистична инфраструктура в Югоизточна Азия, като разширява дейността си в Индонезия.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна