Холандската пивоварна компания Heineken купува дял за 3,1 млрд. долара от най-големия производител на бира в Китай, което ще ѝ позволи да се разрасне на горещ пазар, доминиран от местни брандове, предава Bloomberg.
Базираната в Амстердам компания, която се насочва към развиващите се пазари на бира, ще плати 24,4 млрд. хнкнг. долара за дял от 40% в компанията майка на China Resources Beer Holdings – производител на най-продавания китайски бранд Snow.
Китай, който е най-големият пазар на бира в света, е изправен пред свирепа конкуренция, тъй като потребителите с растящи доходи се пренасочват към премиум и чуждите бири. Битката за потребители между глобалните гиганти Carlsberg, Anheuser-Busch InBev и местните пивовари свива печалбата.
Сделката ще помогне на Heineken да намери стабилна основа, възползвайки се от широката дистрибуторска мрежа на China Resources Beer, както и от възвръщаемостта на пазарния лидер. Китай в момента е вторият по големина пазар на премиум бира в света, а прогнозите са да допринесе най-много за ръста на обема при премиум бирите през следващите пет години, каза Heineken в изявлението си от петък.
Heineken ще плати цена от 36,31 хнкнг. долара на акция за листнатото дружество, което е с 2,4% над цената му на затваряне от четвъртък. Акциите на China Resources Beer поскъпват с 1% до 35,80 хнкнг. долара в петък.
Съгласно сделката дейността на Heineken в страната ще бъде обединена с тази на China Resources Beer. Холандският пивовар ще лицензира бранда си на китайския си партньор дългосрочно, посочва компанията. Компанията майка на China Resources Beer ще придобие акции на Heineken за около 464 млн. евро. Heineken ще направи и глобалните си дистрибуторски канали достъпни за брандовете на China Resources Beer, включително за марката Snow.
“Невъзможно е Heineken да може да завземе значително по-голям пазарен дял в Китай сама“, коментира Барни У, анализатор в Guotai Junan Securities. “Тя изпусна шанса си, докато други международни конкуренти, като AB InBev, се превърнаха в силни пазарни лидери на пазара“.
Пазарът се доминира от местни компании, като три китайски пивовара формират над половината от общия обем, посочва Euromonitor International. Макар че China Resources Beer държи 26-процентов пазарен дял, брандът на Heineken има по-малко от 1% от пазара.


Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Инвеститорите се обръщат от AI към компании от по- консервативните сектори
Европейските народи трябва да променят мисленето си по отношение на войната
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Станишев: Никога не бих оставил страната в такава ситуация