IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

С колело в автобусите до Витоша - мисията може да стане възможна от лятото

Предложението се съдържа в доклад за монтиране на велобагажници на шест автобуса, обслужващи витошките линии 63 и 66

18:19 | 02.03.21 г. 2
<p>
	<em>Снимка: Гергана Костадинова, БГНЕС</em></p>

Снимка: Гергана Костадинова, БГНЕС

Любителите на велосипедите може да имат възможност да превозват колелото си в автобусите 63 и 66, пътуващи до Витоша, още от това лято.

Инициативата е на независимия общински съветник Борис Бонев, който е внесъл доклад за монтиране на велобагажници на шест автобуса, обслужващи витошките линии 63 и 66, съобщават от неправителствената организация „Спаси София“ на страницата си във Facebook.

„Планината Витоша е уникално място за целогодишно спортуване, отдих и рекреация, но остава недостъпна. За да решим дългогодишния проблем с практикуването на различни велоспортове и да отворим планината за софиянци, предлагаме велобагажници да се монтират на автобусите Mercedes Intouro, които свързват София с Витоша“, става ясно от съобщението.

Според него това ще осигури бърз, лесен и евтин транспорт на колела до планината и по-дора достъпност до трасетата за велоспортове, тъй като за разлика от лифта автобусите минават в близост до тях. Освен това разходите за спорт ще намалеят, тъй като вместо с автомобил или кабинков лифт достъпът до Витоша с велосипед ще струва колкото един билет за градския транспорт – 1,60 лв.

„Велобагажниците на автобусите са отлична възможност за превоз на колела, а предложението ни позволява бързо, лесно и евтино решение на проблем, който години наред създава пречки пред спорта и отдиха на хиляди наши съграждани“, пишат от „Спаси София“.

Те настояват за бързо разглеждане на доклада, за да може Центърът за градска мобилност (ЦГМ) да започне процедурата и още от това лято да стане възможно посещаването на Витоша с велосипед.

Според неправителствената организация възможността за превоз на колела в автобусите, пътуващи до планината, ще стимулира използването на градския транспорт и ще намали колите, хаоса, задръстванията и замърсяването в природния парк.

Припомняме, че от 1 май ще бъдат разширени и възможностите за влизане с велосипеди и тротинетки в обществения транспорт в столицата. Решението за това беше взето от Столичния общински съвет миналия месец.

Влизането с тротинетки ще бъде разрешено за цялата мрежа на градския транспорт по всяко време, а с велосипед в метрото ще може да се пътува преди 7 ч. и след 20 ч. в работните дни вместо след 21 ч., както беше досега.

Освен това в крайградските автобусни линии ще може да се влиза с велосипед през уикендите при ограничение от максимум два велосипеда в автобус. През работните дни влизането с колело в крайградските автобуси ще бъде възможно до 6,30 ч. и след 20 ч., като отново ограничението е до два велосипеда в автобус.

За влизането с колело вече няма да се плаща допълнителен билет, а то ще бъде включено в билета или картата на пътуващите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:33 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
Mechkata
преди 3 години
"Припомняме, че от 1 май ще бъдат разширени и възможностите за влизане с велосипеди и тротинетки в обществения транспорт в столицата."Нима е било забранено за тротинетки? Налагало ми се е да се кача с тротинетката в метрото при дъждовно време...никой никога нищо не е казвал, не са ме глобявали, не са ме сваляли...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 0
Един Българин
преди 3 години
Колко е натоварен адския транспорт? Няма нищо общо не само с 90тте, но и с 2019та. Абсурдно е преди 6:30 или 7:00 и след 20ч. И да отидеш на Витоша в 7 ч, което е невъзможно от някои картали, то прибирането със сигурност няма да е след 20ч. Возили сме се "незаконно" и на никого не сме пречили. Ако пречиш си има полиция в крайна сметка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още