Базираното в Инголщад подразделение на германския автомобилен концерн Volkswagen - Audi, се готви скоро да се сбогува с двигателя с вътрешно горене.
„През 2025 г. ще представим на пазара последния нов модел с двигател с вътрешно горене“, заяви главният изпълнителен директор на Audi Маркус Дюсман във вторник в Берлин по време на конференция на „Фондацията за климатична неутралност“. За първи път Дюсман потвърди плановете, станали неофициално известни през миналата седмица, пише германският Handelsblatt.
След това последният новоразработен модел с двигател с вътрешно горене ще се продава в продължение на още седем до осем години, което съответства на нормален жизнен цикъл на продукта в автомобилната индустрия. Дюсман също така обяви, че Audi ще предлага нови само чисто електрически модели на пазара от 2026 г. нататък. Тогава в концерна вече няма да има място за други варианти на задвижване. До 2050 г. Audi иска да произвежда автомобилите си по напълно климатично неутрален начин.
Краят на двигателя с вътрешно горене при Audi обаче първоначално се отнася само до пазари като Европа и Северна Америка. За изключително важния китайски пазар Audi очаква търсенето на двигатели с вътрешно горене да продължи и след 2033 г.
Затова в Народната република можело да има предложения за превозни средства с двигатели с вътрешно горене от местно производство. Audi трябвало да се адаптира към различните регионални регулаторни механизми, защото някои страни биха приели забраната за ДВГ по-бързо от други, поясни мениджърът.
Дюсман поясни, че последният модел с бензинов и дизелов двигател ще бъде SUV. Тази кола вероятно ще бъде разработена и произвеждана на първа линия за северноамериканския пазар. Дъщерната премиум компания на Volkswagen притежава собствена фабрика в Мексико. От там Audi може да снабдява целия северноамерикански пазар с този модел.
„Изцяло електрическа кола е най-бързият начин за постигане на неутралност по отношение на CO2“, оправда шефът на Audi планираната задача за сбогуване с двигателите с вътрешно горене. Цялата автомобилна индустрия - включително Audi - е изправена пред голямо преструктуриране. Ясно е, че забраната за ДВГ ще бъде наложена в обозримо бъдеще. Сега Audi си поставя тази цел самостоятелно и не чака възможни държавни и законодателни изисквания, пояснява Дюсман.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"