Audi проучва възможността за сделка с британския производител на спортни автомобили McLaren Group, тъй като германската марка луксозни коли търси начини да влезе във Формула 1 и да популяризира своята технология за електрически автомобили, съобщава Bloomberg, позовавайки се на източници, запознати с темата.
Германската компания планира да проучи финансовото състояние на McLaren през следващите седмици, за да си помогне при вземането на решение за потенциални трансакции. По-рано Audi е разглеждал идеята за придобиване на McLaren като начин за получаване на достъп до Формула 1, но ръководството на германския концерн е сметнало офертата за твърде ниска, посочват източниците.
Надзорният съвет на Audi е прегледал опциите в сряда като част от плана за влизане във Формула 1, който се ръководи от главния изпълнителен директор и дългогодишен фен на състезанията Маркус Дюсман. Компанията може да забави окончателното решение за това дали да си партнира с McLaren до следващата година и също така може да се насочи към алтернативни партньорства като това с Red Bull Racing или Williams Racing.
Audi „рутинно обмисля различни идеи за сътрудничество“, изтъква говорител на марката, отказвайки да коментира конкретно партньорството с McLaren.
Германският концерн търси достъп до най-престижното автомобилно състезание в света, за да демонстрира своята технология за електрическо задвижване, докато Формула 1 се движи към по-устойчива траектория.
На състезателната писта Audi ще трябва да се конкурира с Mercedes, който доминира във Формула 1 и има планове да запази предимството си, докато форматът се подготвя за ерата на електрическите автомобили.
Плановете на Audi и Porsche да се състезават във Формула 1 още през 2026 г. зависят от това кога ще успеят напълно да електрифицират своите продукти и да ограничат разходите, изтъкват източниците. Сегашните състезателни коли са задвижвани чрез високопроизводителни хибридни двигатели, като ръководството на Формула 1 обеща да премахне въглеродния си отпечатък до 2030 г.
Сделката с McLaren ще трябва да преодолее редица икономически предизвикателства. Производителят на бутикови спортни автомобили изпитва финансови затруднения, след като пандемията помрачи производството му и състезанията в рамките на Формула 1. През последната година компанията продаде и нае под наем централата си в Уокинг, близо до Лондон; продаде дял в състезателното си звено на консорциум от инвеститори, базирани в САЩ; и набра пари от нови и съществуващи инвеститори, включително от суверенните фондове на Бахрейн и Саудитска Арабия.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Розенбърг от Blackrock: Пазарите реагираха на данните за безработицата
ЕС иска правила "Купувай европейско" за заема на руски активи за Украйна
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Скандал на "Мис Вселена": отнеха титлата заради расизъм
Изумителен руски вратар спаси 4 дузпи и донесе титла на ПСЖ
Жертви и ранени в Ростов след украински удар по танкер
7 ритуала за съживяване на любовта
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?