Шведската компания Autoliv, най-големият производител на въздушни защитни възглавници и предпазни колани в света, отчита голяма оперативна печалба през второто тримесечие, но въпреки това намали насоките си за цялата година, тъй като недостигът на компоненти убива темпа на производство на автомобили.
Autoliv отчита оперативна печалба от 164 млн. долара в сравнение с оперативната загуба от 234 млн. долара през същото тримесечие преди година, когато много автомобилни производители спряха за няколко седмици производството поради пандемията от коронавирус, съобщава Automotive News.
Общите приходи от продажби на Autoliv нарастват с 93% до 2 млрд. долара, като компанията генерира чиста печалба от 105 млн. долара в сравнение със загубата от 174 млн. долара преди година.
Приходите от продажбата на въздушни възглавници са се удвоили до 1,3 млрд. долара, докато бизнесът с колани отчита ръст на приходите от 81% до 712 млн. долара.
Autoliv е първият глобален доставчик на автомобилните компании, който публикува финансовите си резултати за второто тримесечие. През следващите няколко седмици се очаква това да направят и някои други големи доставчици.
Главният изпълнителен директор Микаел Брат посочва, че по-слабото от очакваното производство на леки автомобили притиска продажбите и рентабилността на компанията през тримесечието.
"Невъзможността да се направи добра оценка на тези промени ни пречи да използваме ефективно пускането в принудителен отпуск, за да смекчим ефектите от по-ниското търсене на клиентите", изтъква Брат. "Въпреки че ситуацията се подобри към края на тримесечието, все още очакваме прекъсванията при доставките да повлияят отрицателно (върху производството на леки автомобили) през третото тримесечие с известно подобрение през четвъртото тримесечие", добавя той.
Пред Ройтерс Брат изтъква, че има няколко ясни признака, че недостигът на полупроводници ще бъде овладян в близко бъдеще.
"Най-добрата ни оценка в момента е, че второто тримесечие е най-лошата точка на това предизвикателство", споделя Брат, добавяйки: „Трудно е да се предвидят точните граници на този проблем, но не бих изключил, че ще има известно въздействие и през 2022 г.“.
Печалбата от 164 милиона долара изостава от средна прогноза на анализатори за печалба от 186 милиона долара.
Конкурентите ZF и Joyson Safety Systems понижиха своите насоки за ръста при продажбите за 2021 г. до 16-18% от около 20% и също така намалиха перспективите за рентабилността.
Autoliv се нарежда на 31 място в списъка на Automotive News за стоте най-големи доставчици в света с приходи от продажби от 7,4 млрд. долара за 2020 г.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Мадона и Гай Ричи се събраха за първи път близо 20 години след трудния им развод
Любомир Николов за камерите в училище: За първи път се сблъсквам с нещо подобно
Ива Митева: Най-подходящ за служебен премиер е омбудсманът
Как любимата поп звезда на Путин се превърна в "най-мразената жена в Русия“