Германският автомобилен пазар продължава да се охлажда през август, като регистрациите през изминалия месец се понижават с 23 процента до 193 307 превозни средства, сочат данни на Федералната служба за автомобилен транспорт.
Това са най-слабите продажби през август от 1992 г., съобщава Асоциацията на автомобилните вносители (VDIK), цитирана от Automobile News Europe.
Продажбите на нови автомобили на частни клиенти остават ниски, като пазарът на частни клиенти се свива с около 16% под 10-годишната средна стойност, посочва президентът на VDIK Райнхард Цирпел.
Регистрациите на нови коли от частни клиенти се свиват с 25%, като делът им достига 36,9%. Продажбите на бизнес клиенти намаляват с 22%, докато делът тук е 63%.
Автомобилната индустрия остава засегната от глобалния недостиг на чипове, който принуждава автомобилните концерни да намалят производството, свивайки предлагането на нови автомобили за дилърите.
Бумът в продажбите на електрическите и хибридни автомобили набира скорост през август, тъй като купувачите продължават миграцията си към този сегмент, загърбвайки бензиновите и дизелови коли.
Продажбите на изцяло електрически автомобили в Германия скачат с 80% до 28 860 броя. Делът на тези превозни средства от общите продажби нараства до 14,9%.
германия
Регистрациите на нови плъгин хибриди се увеличават с 43% до 24 497 броя, като делът на този тип автомобили достига 12,7%.
Продажбите на нови бензинови автомобили се свиват с 42%. Пазарният дял на тези превозни средства се понижава до 35,5%.
В същото време регистрациите на нови дизелови коли спадат с 51% и имат пазарен дял от 17,7%.
Победители и губещи
Сред марките, които увеличават продажбите си през август, изпъкват имената на Suzuki, която отчита 37-процентен ръст, Tesla (+34%), Mazda (+19%) и Opel (8%).
Повечето марки отбелязват голям спад.
Обемът на продажбите на Jeep се срива с 59%, докато регистрациите на Dacia се понижават с 57 на сто.
Продажбите на Ford и Nissan спадат с по 46 на сто.
Volkswagen остава най-продаваната марка в Германия въпреки 17-процентния спад при регистрациите.
През първите осем месеца регистрациите на нови автомобили в Германия нарастват с 2,5% до 1,8 милиона превозни средства, което е с 2% повече в сравнение със същия период на миналата година, но с 25% по-малко от нивото през същия времеви диапазон на 2019 г.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации