Китайският автомобилен производител BYD може да предостави своята технология за батерии от литиево-железен фосфат (LFP) Blade на американския лидер при електромобилите Tesla за продуктите му, предназначени за китайския пазар, съобщава Green Car Reports.
BYD ще започне да доставя батерии на Tesla през второто тримесечие на следващата година, като компанията на Илон Мъск вече тества превозни средства, оборудвани с тази технология.
Мъск заяви миналата година, че планът му за батериите - и диверсификацията на батериите - ще спомогне за създаването на по-достъпен електрически модел в Китай. Tesla вече използва LFP батерии, доставяни от Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), в електрически автомобили, произведени в завода на концерна в Шанхай и предназначени за китайския пазар.
Тъй като наскоро Мъск заяви, че Tesla използва твърде много различни по вид батерии, не е сигурно как това може да се впише в плановете на автомобилния производител.
Батерията Blade захранва флагмана на BYD Han.
В продължение на много години BYD произвежда повече електрически автомобили от която и да е друга компания, но бе задмината от Tesla през 2019 г. BYD не продава леки автомобили в САЩ, но развива силен бизнес по отношение на електрическите автобуси, сглобявайки стотици във фабриката си в Ланкастър, Калифорния.
Компанията също така заяви, че е отворена за споделяне на технологията за батериите с други фирми.
Редица автомобилни производители и технологични компании обмислят сътрудничество с BYD. Toyota и BYD развиват съвместно предприятие, фокусирано върху батериите в Китай, а според съобщенията Toyota обмисля възможността да използва батериите Blade за китайски си електромобили.
През юли BYD отчете спад на продажбите на изцяло електрически пътнически автомобили през първите шест месеца на годината спрямо същия период на 2019 г., преди да избухне пандемията от коронавируса.
Подкрепената от американския милиардер Уорън Бъфет компания заяви, че е продала 20 016 електромобила през юни, както и 93 440 броя през първите шест месеца на 2021 г., двойно повече спрямо първото полугодие на 2020 г.
Общите продажби на BYD достигат 246 689 броя през първото полугодие, което надвишава отчетените през същия период на 2019 г. 228 072 автомобила.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Празници с роднините - как да преживеем стреса
Тръмп прекали и ядоса дори своите с коментарите си за Роб Райнър
Доклад на САЩ: В Арктика е регистрирана най-топлата година от 1900 г. насам
Мадона и Гай Ричи се събраха за първи път близо 20 години след трудния им развод
преди 4 години Съгласен. Ала фърмуерът се пише веднъж и просто, се вкарва в компютъра на автомобила. Т.е.той, като част от себестойността, разпределена върху масата подвижен състав, е най-евтин. Стандарт не означава едни и същи производители, а спазване на определени спецификации. И край. Спазиш тях, и всички коли и на останали производители, са твои потенциални купувачи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години .. и как правиш автоматизация, ако батериите са различни?... требе си стандарт! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години А качеството на изработка как е?И различните видове батерии водят до нужда от осъвременяване фърмуера на BMS-a. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "Тъй като наскоро Мъск заяви, че Tesla използва твърде много различни по вид батерии, не е сигурно как това може да се впише в плановете на автомобилния производител." Само позитивно. Токът от всички батерии е прав. отговор Сигнализирай за неуместен коментар