Чешкият премиер Андрей Бабиш заяви, че ще защитава ключовата автомобилна индустрия в страната и ще оспори предложението на Европейския съюз (ЕС) за премахване на бензиновите и дизеловите автомобили до 2035 г., съобщава Bloomberg.
„Ние няма да се съгласим със забраната за продажба на автомобили, работещи с изкопаеми горива“, изтъква Бабиш пред онлайн новинарската медия iDnes. "Не е възможно. Тук не можем да се съгласим с това, което са измислили зелените фанатици в Европейския парламент“, добавя той.
Страната, един от най-големите автомобилни производители в света на база на човек от населението, ще приоритизира тази тема, когато поеме ротационното председателство на Съвета на ЕС през втората половина на 2022 г., изтъква Бабиш.
Чехите ще подкрепят изграждането и разширяването на инфраструктура за електрически превозни средства, но няма да субсидират действителното производство, добавя премиерът на страната.
Автомобилната индустрия представлява почти една трета от чешката икономика. Страната е дом на марката Skoda, притежавана от Volkswagen Group, която има две местни автомобилни фабрики. Toyota и Hyundai също развиват производство на местна почва.
Бабиш, който търсще се стреми към преизбиране следващия месец, приоритизира защитата на националните интереси и е начело в изготвянето на политиките на ЕС.
По отношение на електрическата мобилност Чехия преговаря с два потенциални инвеститора, включително с Volkswagen Group, за изграждането на фабрика за производство на батерии за електрически превозни средства, като правителството е готово да предложи стимули за милиарди крони, според информация, обявена от министърът на индустрията Карел Хавличек през юли.
Според него правителството преговаря с друга заинтересована страна, но за момента отказва да разкрие подробности.
"Говорим с двама големи партньори, комуникацията е доста интензивна", изтъква министърът.
Словакия, съседка на Чехия, също се надява да бъде избрана от Volkswagen като място за изграждане на една от предвидените шест европейски завода на концерна. Това обаче е въпрос, който зависи изцяло от ръководството на Volkswagen и правителството на Словакия няма влияние по темата, заяви през март словашкият министър на икономиката Ричард Сулик.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО