Надзорният съвет на германската автомобилна група Volkswagen ще обсъди в петък дали да удължи договора на главния изпълнителен директор Херберт Дийс, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с темата.
Срещата на борда се провежда само три дни преди т.нар. Ден на стратегията на най-големия автомобилен производител в Европа, планиран за 13 юли.
Надзорният съвет ще обсъди възможността за двугодишно удължаване на договора на Дийс до 2025 г. Това може да стане факт, след като дългогодишният противник на Дийс Бернд Остерло, ръководител на работническия съвет, се оттегли от своята позиция, поемайки ръководството на звеното на Volkswagen за производство на камиони Traton.
Дийс, чийто настоящ договор изтича в края на март 2023 г., поиска предсрочното му удължаване в края на миналата година, за да получи по-голяма подкрепа относно своя план за трансформация на концерна, но се натъкна на опозиция от страна на силните работнически групи, включително в лицето на Остерло.
Все още не е взето твърдо решение и няма гаранция, че надзорният съвет ще постигне споразумение относно удължаването на договора на Дийс, посочват източниците.
От Volkswagen за момента отказват да коментират темата.
Удължаването на договора ще предостави на Дийс възможност да изпълни амбицията на концерна да се превърне в най-големия производител на електромобили в света до средата на това десетилетие, измествайки от върха американската компания Tesla Inc.
Дийс, бивш ръководител в BMW, се присъединява към Volkswagen през юли 2015 г., като три години по-късно е назначен за главен изпълнителен директор. Той е върл привърженик на електрическата мобилност и се застъпва за новите технологии, включително и за цифровизацията.
„Във Volkswagen гледаме на електромобилността и цифровизацията като възможност, а другите – като на риск. Ако се занимавате само с горивна технология, тази загриженост е разбираема. Следователно позициите са по-различни от всякога. Но можем да им устоим и изгладим в рамките на асоциацията VDA“, заяви през юни Дийс в интервю за Handelsblatt. „В момента разработваме нашата стратегия 2030. Обещавам ви: достъпът до електрическа мобилност ще бъде лесен и евтин. Мобилността като цяло ще стане по-евтина чрез електрификацията“, добавя Дийс.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации
Европейският Eurofighter може скоро да лети за Бангладеш
Забравете крайната десница: Младите искат "Съединени европейски щати"