Разработчикът на електрически превозни средства Venturi ще представи нова версия на първото по рода си полярно превозно средство без емисии, съобщава Electric & Hybrid Vehicle Technology International.
През 2009 г. инженерите на Venturi се заемат с проектирането на решение с „нулеви емисии“, за да заменят превозните средства с двигатели с вътрешно горене при експедициите в екстремни метеорологични условия. През 2010 г. на щанда на Venturi на автомобилното изложение в Париж е изложен ранен концептуален модел. През 2018 г. официално е представено следващото поколение електрическо превозно средство за полярни изследвания.
Сега, през 2021 г., е разкрита актуализирана версия на автомобил, пригоден за условията на Антарктида.
Задвижването на този модел от трето поколение е проектирано от специализиран доставчик, който преди това е работил върху по-ранните концепции. Двата двигателя от по 60 кВт използват осова, а не радиална технология на потока. Те са изключително компактни, относително леки и предлагат голям въртящ момент при ниски обороти.
Venturi1
Електрическите двигатели действат и като спирачки (една от уникалните характеристики на електрическата машина), като едновременно позволяват на батерията да регенерира клетките си.
Машината обаче е оборудвана и с немеханична спирачна технология, използвана главно когато батериите вече са напълно заредени (и не е необходимо да възстановяват допълнително енергия) или когато ситуацията го изисква. Програмата за управление на спирачките, разработена от Venturi, е вдъхновена директно от Формула Е.
Третото поколение всъдеход при екстремни условия предлага пробег с едно зареждане на батерията от 50 км, независимо от температурата на околната среда. Едно от предизвикателствата пред разработчиците е било да намерят начини за запазване на батериите при презареждане в много студени условия, тъй като това кара клетките да стареят по-бързо. Приоритетът тук не е бързото зареждане, а по-скоро максимизирането на термичните граници на работа на батерията, удължавайки нейния живот, за да отговаря на естеството на мисията на автомобила.
Venturi2
„За да поддържаме батерията във възможно най-добро състояние, инсталирахме електрически нагревател“, обясняват от компанията.
При оптимизирането на управлението на енергията Venturi използва части, взети от Формула Е, като блока за управление, който контролира всички функции на всъдехода.
При по-ниски температури термичната стабилност на системите и батериите може да се поддържа посредством „студени плочи“, през които преминава охлаждаща течност.
Venturi3
Първите тестове на превозното средство ще бъдат направени в Прованс-Алпи-Лазурен бряг, Франция, където автомобилът ще трябва да преодолява паднали дървета и да изпълнява определени маневри. Ще бъдат проведени и опити, включващи ускорение и внезапно спиране.
Всички тези тестове вече са правени в симулатор, но сега ще бъдат повторени в реални условия.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"